دانشگاهی که دچار چالش های اخلاقی باشد دیگر نمی تواند اقتدارآفرین باشد

۱۸ آذر ۱۳۹۲ | ۰۷:۵۷ کد : ۱۵۶۰۴ نهاد
تعداد بازدید:۳۰۳۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشجویان حاضر در مسجد با تبریک به دانشجویان به مناسبت روز دانشجو ، نقش دانشجو رادر دانشگاه وجامعه بسیار مؤثر دانستند.
دانشگاهی که دچار چالش های اخلاقی باشد دیگر نمی تواند اقتدارآفرین باشد

 مسئول نهاد نمایندگی رهبری اظهار داشت :دانشگاه برای هر جامعه ای به ویژه جامعه اسلامی از ارکان به حساب می آید.اگر قرار است در دانشگاه اتفاق بزرگی رخ دهد دانشجو نقش جدی در آن ایفا می کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مذهبی همچون شب حیات (شب زنده داری معرفتی) توسط دفتر نهاد رهبری در دانشگاه افزود: بدنه دانشگاه به ویژه دربحث دیانت با برگزاری این چنین برنامه هایی تقریبا به نقطه مطلوبی رسیده است  ولی اگر قرار است دانشگاه اقتدار آفرین باشد بایستی سلامت اخلاقی داشته باشد.

خادمیان تصریح کرد : یکی از موضوعاتی که جزء رسالت های قرآنی ماست ازدواج است . سنی که دانشجویان در آن قرار دارند سنی است که باید به فکر ازدواج باشند .دشمنان موقعیت نظام و دانشگاه می خواهند این سلامت را را از محیط دانشگاه و قشر دانشجو بگیرند.

مسئول نهاد رهبری در ادامه گفت :دانشگاهی که دچار چالش های اخلاقی باشد دیگر نمی تواند اقتدارآفرین باشد.اگر سلامت دینی و  سلامت اخلاقی بر دانشگاه حاکم باشد امثال دکتر شهریاری و احمدی روشن  تحویل جامعه داده می شود.

وی با توجه به آیه 32 سوره نور (وَ أَنْکِحُوا الْأَیامى‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ) افزود:  قرآن به پدر و مادر هم می گویددر رابطه با ازدواج جوان خود وظیفه دارند . ازدواج یک نیاز جدی است و یکی از موانع( به خصوص دختران) اطاعت از ازدواج این است که خواستگار حتماباید مدرک داشته باشد.

خادمیان تأکید کرد: اگر بین ازدواج ودرس باید انتخاب صورتی بگیردبا توجه به قرآن باید ازدواج کرد. و ادامه تحصیل هر دوزوج نباید مانعی برای ازدواج آنها باشد.

مسئول نهاد رهبری با اشاره به روایت امام صادق (ع) که می فرمایند : توسعه زندگی در ازدواج است بیان کرد : نباید از ازدواج ترسیددر حالی که قرآن وعده داده است که اگر فقیرید فقر شمارا جبران می کند .( إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِه»(نور/32) . ازدواج انسان را متعهد می کند و او را فردی مسئولیت پذیر بار می آورد.

وی در ادامه به پیام های آیه  32 سوره نور اشاره کرد و گفت : رئیس جمهور،مسئول دانشگاه ،مدیر مدرسه و درکل جامعه مسئولیت دارد نسبت به ازدواج حساسیت داشته باشند. ازدواج امری الهی  ومقدس است . هیچ بنیانی مقدس تر و ارزشمندتر از ازدواج نزد خدا نیست .خطاب آیه نسبت به همه اعم از دختر و پسر است. از نگاه قرآن مانعی برای خواستگاری دختر از پسر وجود ندارد ولی عموماً خانم ها باید مورد توجه قرار گیرند .

خادمیان در ایان افزود:  تنها سفارش به ترک گناه کافی نیست باید کار اثباتی هم انجام شود . خیلی وقت ها راه بسته نیست ماییم که فکر میکنیم مانعی وجود دارد. "الرجال قوامون علی النساء "یعنی مرد باید آنقدر قوی باشد که بتواند هزینه عشق را بپردازدوتوان اداره زندگی را داشته باشد. باید طرفین صالحانه فکر کنند .باید به ازدواج جوری نگاه شود که به صلاح دین و جسم وخانواده و شئونات اجتماعی منجر گردد.

 


نظر شما :