چهارمین شب حیات در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۵۶۰۶ نهاد
تعداد بازدید:۳۹۳۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ چهارمین جلسه ازجلسات شب حیات در مسجد دانشگاه کاشان برگزارشد.
چهارمین شب حیات در دانشگاه کاشان برگزار شد

برنامه با تلاوت مجلسی  آیاتی چند از سوره مزمل توسط قاری برجسته جناب آقای بلوچ آغاز ودرادامه دعای کمیل و مناجات  توسط مداح ارجمند آقای نصراز اصفهان  قرائت شد.


حجت الاسلام ابراهیمی دربخش چقدر جایت در زندگیم خالی است ، با توجه به دعای 33 صحیفه سجادیه اظهار داشت :  یکی از دلایلی که باعث شده ما در اخلاق دچار کمبود هستیم،این است که در مباحث اعتقادی دچار آسیب هستیم.


مهم ترین ریشه دربحث اعتقادات پایه اعتقادی ماست ومهم ترین مبحث در بحث اعتقادی خود خداست !لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ . خداوند نه خواب می رود و نه خسته می شود.

 

وی در ادامه گفت : اعتقاد از عقده به معنای گره می آید .بخش اعظمی از صحیفه، اعتقادی است و مربوط به خاص خداست . خود خدا یعنی ربوبیتش . واقعا خدا دارد اداره می کند یا چرتش گرفته است؟ اینها در لایه های پسین ذهن ما است ، حل نشده و تا حل نشود در حیطه رفتار ازآن باز می مانیم .


کارشناس حوزه ودانشگاه  افزود : 2 نوع استخاره داریم : یک نوع اینکه در کاری که مردد هستی مراجعه می کنی و استخاره می گیری (تردید) و دوم اینکه هرکاری که می خواهیم انجام دهیم طلب خیر کنیم از خداوند (در عزم) .


ابراهیمی  با اشاره به روایت امام صادق (ع) که می فرمایند: از شقاوت بنده من این است که کارهایش را انجام می دهد بدون اینکه از من طلب خیر کند،  تصریح کرد: کسی که کاری را انجام دهد بدون استخاره از نوع دوم و به سختی افتد به او هیچ اجری نمی دهیم .

 

 

وی مشورت با خدا  را طلب خیر کردن  دانست و گفت : استخاره ازخداوند یعنی اینکه اگر خواستی کاری را انجام دهی قبل از آن با هیچ کس مشورت نکن مگر اینکه قبل از آن با خدا مشورت کنی.  واگر کسی این کار را انجام داد و بعد رفت مشورت کرد خداوند خیر را بر زبان کسی که می روی از او مشورت می گیری،جاری می کند.


عزاداری وسینه زنی ویژه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدانبخش پایانی شب حیات بود.


لازم بذکر است شب حیات یک شب زنده داری معرفتی دانشجویی است که به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم  رهبری دانشگاه از ساعت 23:30 دقيقه روز پنج شنبه 14/9/92 آغاز و تا اذان صبح روز جمعه15/9/92 ادامه داشت و شامل برنامه های فرهنگی مذهبی متنوع دیگری از جمله: خلوت با محبوب ، پخش کلیپ وتوزیع سحری همراه بودکه با حضور حدود 160 نفر از دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد.

 


نظر شما :