رییس دانشگاه کاشان: تولید ثروت بر مبنای دانش عنصر اساسی توسعه کشور است

۱۹ آذر ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۵۶۰۸ دانشگاه
تعداد بازدید:۷۵۹
دکتر عباس کتابی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تقدیر از اساتید نمونه پژوهشی و دانشجویان نمونه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه، هدف از برگزاری این مراسم را گرامی داشت روز دانشجو و هفته پژوهش ذکر کرد و اظهار داشت: بایستی از زحمات همه کسانیکه در جامعه علمی زحمت می کشند تقدیر شود.
رییس دانشگاه کاشان: تولید ثروت بر مبنای دانش عنصر اساسی توسعه کشور است

رییس دانشگاه کاشان گفت: نوآوری فکر و اندیشه و تولید ثروت بر مبنای دانش، عنصر اساسی توسعه و پیشرفت کشور و رفع مشکلات جامعه است.

دکتر عباس کتابی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و تقدیر از اساتید نمونه پژوهشی و دانشجویان نمونه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه، هدف از برگزاری این مراسم را گرامی داشت روز دانشجو و هفته پژوهش ذکر کرد و اظهار داشت: بایستی از زحمات همه کسانیکه در جامعه علمی زحمت می کشند تقدیر شود.

وی افتخارات علمی و رشد شیب تولید علم را از تلاش و کوشش ممتازین علمی دانست و ابراز امیدواری کرد: با این روند تا پنج سال آینده ایران در ردیف چهار کشور برتر دنیا در عرصه تولید علم قرار می گیرد.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب، توجه اساسی به اقتصاد دانش بنیان را تاکید کرد و افزود: دانشگاه بایستی علاوه بر تربیت افراد کارشناس و متخصص، افراد کارآفرین را نیز تحویل جامعه دهد.

وی خاطر نشان کرد: علمی که بر اساس فن آوری، کارآفرینی، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان باشد علمی سودمند و اقتدارآفرین است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف باید در عرصه آموزش، دروس کاربردی شود افزود: در عرصه پژوهش نیز بایستی طرح های تحقیقاتی و پژوهشی اساتید ودانشجویان مورد حمایت قرار گیرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گفت: آموزش زیر ساخت پژوهش و پژوهش موتور توسعه پیشرفت کشور است.

دکتر مجید منعم زاده خاطر نشان کرد: آموزش و پژوهش به عنوان دوبالی است که می تواند جامعه را به سوی تعالی سوق دهد.


وی به رشد فعالیت های پژوهشی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این مراسم از استادان و دانشجویان نمونه پژوهشی که برای این دانشگاه افتخار آفریده اند تجلیل می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم، گزارشی از چگونگی انتخاب دانشجویان نمونه آموزشی ارائه کرد و گفت: در این مراسم از دانشجویان نمونه آموزشی، المپیادهای علمی، رتبه نخست دانشجویان شاهد و ایثارگر، حافظان قرآن و دانشجویان رتبه های برتر ورودی های جدید تقدیر می شود.

دکتر امیرحسین رسول نیا، تحصیل علم همراه با معنویت را به دانشجویان توصیه کرد و اظهار داشت: طبق  روایاتی از احادیث، گفتن اذان، شتاب به نمازجماعت و ایستادن در صف اول نماز از مواردی است که انسان را سعادتمند می سازد.

در این مراسم از 350 نفر از اساتید و دانشجویان برتر و برگزیده آموزشی و پژوهشی و دانشجویان نمونه کشوری، المپیاد، فرهنگی و ورزشی و همچنین دانشجویان نمونه آموزشی (رتبه اول و دوم) دانشگاه کاشان کلیه رشته های سال تحصیلی 92-91 تجلیل شد.

نظر شما :