دکتر حسین عرب اسدی : آگاهی ، تمرین وعلاقه عوامل تبدیل ضعف های انسان به قدرت هستند + فایل صوتی

۲۵ آذر ۱۳۹۲ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۵۶۱۲ نهاد
تعداد بازدید:۲۶۸۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، سومین جلسه از دوره آموزشی "مضمار" ویژه فعالین کانون ها وتشکل های فرهنگی با حضور دکتر حسین عرب اسدی برگزار شد  .  
دکتر حسین عرب اسدی : آگاهی ، تمرین وعلاقه عوامل تبدیل ضعف های انسان به قدرت هستند + فایل صوتی

دکتر عرب اسدی با استفاده از کتاب ده گفتار استاد مطهری گفت : تقوا به دو دسته ی ضعیف و قوی تقسیم می شود که تقوای قوی یعنی ستیز و تقوی ضعیف به معنی پرهیزاست .

مدرس طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری اسلام آمریکایی ، اسلام انجمن حجتیه و اسلام پرهیز و سازش را نمونه هایی از تقوای ضعیف برشمرد.


وی افزود : با توجه به سخن استاد شهید مطهری که می فرماید: "اجبار عملی برای پرهیز و ترک گناه کمال محسوب نمی شود بلکه کمال وقتی حاصل  می شود که انسان بدون اجبار عملی و با داشتن اسباب ، از گناه و معصیت پرهیز کند" تأکید کرد: محال است انسان بدون عنصر اجتماعی به تقوا برسد.

 


عرب اسدی دانشجویان فعال فرهنگی را به انس با قرآن وقرائت روزانه توصیه کرد و گفت : هرکس اهل قرآن نباشد معیشت برای او سخت می شود .    همه ی جنود الله در راستای آدم باتقواست یعنی همه ی عالم در راستای تقوا هستند پس هر کس باتقوا باشد همه ی جنودالله در راستای او هستند .


وی اسلام را دین پویایی برشمرد و افزود : این که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا کسی بیاید برای ما کار کند عملی بیهوده است . اگر می دانید که فرد مقابل در انجام گناه عامل است و قصد تکرار دارد باید از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد. ما برای امر به معروف ونهی از منکر حاضر نیستیم از خودمان مایه بگذاریم .


دکتر عرب اسدی در ادامه علم را شامل رابطه انسان با انسانهای دیگر ، رابطه ی انسان با خدا ،رابطه انسان با طبیعت و خلق و رابطه انسان با خودش است دانست و تأکید کرد : علمی کامل است که همه این علوم را دربر داشته باشد وجامع باشد .


وی در تفاوت علم غربی و علم دینی گفت : نقص علم غربی این است که رابطه ی انسان با خدا برای انسان حاصل نمی شود و روش کسب علم ،حسی و تجربی و محدود به طبیعت است.ولی علم دینی محدود به طبیعت نیست و ذاتی به نام غیب دارد .

 


در ادامه ایشان به همراه فعالین پس از مشاهده ی مستندی که توسط BBC در رابطه ی با انقلاب ساخته شده بود به تحلیل آن پرداختند.


همچنین ایشان با استفاده از کتاب حرکت استاد صفایی حائری سه عنصر آگاهی ، تمرین وعلاقه را عوامل تبدیل ضعف های انسان به قدرت برشمرد وافزود: انسان با استفاده از آگاهی از ضعف هایش و علاقه نسبت به آن وضع مطلوبی که می خواهدبرسدوبا تمرین برای رسیدن به آن می تواند ضعف هایش را به قدرت تبدیل کند .


سومین کارگاه آموزشی مضماربه همت نهاد نمایندگی رهبری با حضور فعالین کانون ها و تشکل های دانشگاه کاشان در روز پنج شنبه ، بیست ویکم آذر ماه در امام زاده هلال بن علی آران وبیدگل برگزارشد.

لينك جلسه سوم مضمار بخش اول

 

 لینک جلسه سوم مضمار بخش دوم

 

لينك جلسه سوم مضمار بخش سوم

 

لينك جلسه اول مضمار بخش چهارم


نظر شما :