حجت الاسلام روح الله شبانی :وحدت حوزه و دانشگاه حرکت به سوی کمال است

۳۰ آذر ۱۳۹۲ | ۰۹:۳۶ کد : ۱۵۶۱۸ نهاد
تعداد بازدید:۸۰۹
مدیر حوزره علوم اسلامی دانشگاه کاشان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر و دو بال برای حرکت به سوی کمال و سعادت انسان است.
حجت الاسلام روح الله شبانی :وحدت حوزه و دانشگاه حرکت به سوی کمال است

حجت الاسلام روح الله شبانی، با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه توسط شهید مفتح مطرح شد اظهار داشت: ترقی،رشد، عزت، پیشرفت و توسعه کشور با پیوند حوزه و دانشگاه تحقق می یابد.

وی خاطر نشان کرد: منظور از وحدت، وحدت براهداف و حرکت به سوی کمال و ایجاد یک جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: با پیوند بین حوزه و دانشگاه نظام جمهوری اسلامی اقتدار می یابد و ارزشهای اسلامی پاسداری و محافظت می شود.

وی با اشاره به اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه تاثیر بسزایی در اسلامی شدن دانشگاهها دارد افزود: با ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تهیه سند راهبردی اسلامی شدن دانشگاهها، همه اقشار چه دانشگاهی و چه حوزوی باید در راستای تحقق جامعه اسلامی آرمانی گام بردارند.

حجت الاسلام شبانی خاطر نشان کرد: در راستای سند چشم انداز دانشگاه اسلامی و نظام فرهنگی تربیتی و نظام آموزشی دانشگاه،  حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شناخت ماهیت دانشگاه اسلامی و ایجاد حرکت در جهت تحول دهی و ساختاری دانشگاه، ارتقاء شخصیت اخلاقی و معنوی دانشجو با توجه به اهداف تمدن اسلامی، ارتقاء و عمق بخشی معرفت و اعتقادات دینی و نخبه یابی نخبه پروری فرهنگی و تشکیل شبکه نخبگان فرهنگی در راستای ایجاد تمدن اسلامی از جمله اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان است.

حجت الاسلام شبانی اظهار داشت: با تاسیس این حوزه در سال 88 تاکنون 220 دین پژوه به فراگیری علوم دینی در این حوزه مشغول به تحصیل شده اند.

 

نظر شما :