دکترعرب اسدی : به هر میزانی که ایمان به خدا و عمل صالح داشته باشیم می توانیم در جذب افراد موفق باشیم+فایل صوتی

۰۱ دی ۱۳۹۲ | ۱۰:۳۱ کد : ۱۵۶۲۱ نهاد
تعداد بازدید:۱۳۵۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، چهارمین جلسه از دوره آموزشی "مضمار" ویژه فعالین کانون ها و تشکل های فرهنگی با حضور دکتر حسین عرب اسدی برگزار شد .
دکترعرب اسدی : به هر میزانی که ایمان به خدا و عمل صالح داشته باشیم می توانیم در جذب افراد موفق باشیم+فایل صوتی

مدرس طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در ادامه مباحث جلسات قبل از کتاب حرکت استاد صفایی حائری، اظهار داشت : برای حرکت کردن باید هزینه های آن را درنظر بگیریم که این هزینه ها شامل : 1.عزم وغلبه برخود (غلبه خود عالی برخود دانی)  2.صرف انرژی  3.نظر دیگران در مورد ما  4.موانع طبیعی  5.موانع خودساخته (عجب ،غرورو...)  6.توقف دیگران مارا بی انگیزه می کند  7.همراه بودن دیگران با ما و ایجاد هماهنگی کردن  8.زادو توشه  9.سکون مضاعف (کار رابه موقع انجام ندادن وسست شدن برای ادامه)  10.تغییر شرایط و اوضاع  11.احتمال خطر وریسک پذیری و سقوط  12.رقابت و مسابقه با دیگران  13.سرعت وشتاب 14.ارزیابی مسیر طی شده 15. دوربودن یا نزدیک بودن هدف .


دکتر عرب اسدی به بحث تبدیل موانع به فرصت و سکویی برای پیشرفت اشاره کرد و گفت : استعدادها ، محیط درون ، محیط بیرون وموانع را می توان آنگونه که می خواهیم تبدیل کنیم و از آنها بهره ببریم و تبدیل یک عمل قلبی است نه یک امر تلقینی. یعنی در تبدیل، جهان بینی ما نسبت به موانع عوض می شود و زمانی معنا می یابدکه تقوا داشته باشیم و ستیز کنیم .


وی افزود : البته در برابر نعمت ها نیز نباید مغرور شویم و این نکته که نعمت ها برای ما مسئولیت ایجاد می کنند را فراموش نکنیم و نعمت ها راتبدیل به شکر کنیم که این نکات برای کار فرهنگی باید درنظرگرفته شود. باید مواظب باشیم که در کارهای فرهنگی دچار کبر وریا نشویم .


ایشان  در جلسه دوم به کتاب جاذبه و دافعه ی علی (ع) نوشته شهید مطهری پرداخت و افزود :به گفته استادمطهری ، افراد 4 دسته اند : عده ای فقط دافعه دارند، عده ای فقط جاذبه ،عده ای نه جاذبه و نه دافعه و عده ای هم جاذبه وهم دافعه دارند.

 


دکتر با اشاره به ویژگی های خوارج و هم چنین منافقان اظهار داشت : برای مقابله با منافقان وظیفه ی ما آگاهی بخشی به جامعه است و اینگونه باید منافقان را خلع سلاح کنیم . برای شناخت این دسته از افراد مهم ترین موضوع بحث تولی (پذیرش ولایت دوستان خدا) و تبری (نفی ولایت دشمنان خدا) است و ایشان خطر منافقان رابیش تر از کافران برشمرد.


وی درباره نحوه جذب اشخاص در سیره امام علی (ع) گفت : افرادی که جذب حضرت علی (ع) و محب ایشان شدند به خاطرراه ایشان یعنی صراط مستقیم بود نه شخصیت حضرت علی (ع) و در این مسیر کسانی که راه امام را خواستار هستند جذب می شوند و کسانی که این راه را نمی پسندند دفع می شوند.


عرب اسدی با توجه به این الگوی رفتاری امام علی (ع) تصریح کرد : به هر میزانی که ایمان به خدا و عمل صالح داشته باشیم افراد جذب ما می شوند و فرآیند جذب باید عوامل جاذبه داشته باشدو یک نسبتی بین جذب شونده و کار جذب کننده باشد. مثلا اگر گیرنده منافق باشد به فرستنده جذب نمی شود . هرچه عامل جاذبه عمیق تر باشد ،پایداری و دوام جذب بیش تر است . پس برای جذب فقط باید رابطه مان را با خدا درست کنیم و خدا در ما جذابیت ایجاد می کند .


وی همچنین افزود: برای سنجش محبت باید نگاه کنیم که آیا آن محبت در ما ایجاد کرنش می کند یا خیر. ومحبت ابزاری است برای رسیدن به تعالی. که اگر درازدواج نگاهمان اینگونه باشد و طرف را با آرمان خود بسنجیم و او را برای خدا بخواهیم دچار مشکل نمی شویم .


دکتر عرب اسدی در جلسه پایان دوره به بررسی بیانیه حضرت امام خمینی (ره) درباره کشته شدن حجاج ایرانی در مراسم برائت از مشرکین در سال 67 پرداخت وافزود:  قاطعیت و صراحت در این بیانیه به خوبی روشن است . همچنین مهارت فن بیان نیز در این جلسه توسط اعضای کارگاه تمرین شد. 


چهارمین کارگاه آموزشی مضماربه همت نهاد نمایندگی رهبری با حضور فعالین کانون ها و تشکل های دانشگاه کاشان درروز پنج شنبه ، بیست وهشتم آذر ماه در دانشگاه کاشان برگزارشد.

لينك جلسه چهارم مضمار بخش اول

 

 لینک جلسه چهارم مضمار بخش دوم

 

لينك جلسه چهارم مضمار بخش سوم

 

لينك جلسه چهارم مضمار بخش چهارم


نظر شما :