جلسه توجیهی دین پژوهان جدید الورود حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان

۰۹ دی ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۵۶۲۴ دانشگاه
تعداد بازدید:۳۵۰۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، جلسه توجیهی دین پژوهان جدید الورود حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان برگزار شد.
جلسه توجیهی دین پژوهان جدید الورود حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان

حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دین پژوهان اظهار داشت : محیط دانشگاه به طورطبیعی محیط شادابی ونوآوری است و مکان جوشیدن استعدادها و بروز وظهور شخصیت هاست و اگر زمینه فراهم باشد محیط گرایش های دینی و معنوی هم می تواند باشد .


مسئول نهاد نمایندگی رهبری با اشاره به ضرورت نزدیک شدن حوزه ودانشگاه افزود : ، نه حوزه و نه دانشگاه به تنهایی می تواند در جهت تحقق این مهم قدم بردارد . شکل گیری حوزه علوم اسلامی در دانشگاه رخداد مبارکی است و می توان آن را در جهت رسیدن به این هدف دانست . 

وی در ادامه گفت : در حکومت امام زمان (عج) ما به متخصص دین شناس و توحید محور نیاز داریم .در فضای دانشگاهها باید رسالت خاص دینی را جور دیگری تعریف کرد . از فرصت ها استفاده کنید ، با مدیریت زمان طوری برنامه ریزی کنید که درس های دانشگاه با ورود به حوزه ارتقا پیدا کند . سعی کنید دغدغه هایتان را در حوزه شکوفا کنید . حضور فعال داشته باشید.


خادمیان تصریح کرد : نگاه حوزه علوم اسلامی کسب معرفت و اندیشه دینی است و به مدرک نیست .بالاترین مدرک لبخند حضرت حجت بن الحسن است . لغزش ها و وسوسه ها شما را از کسب علوم خیر و پر برکت باز ندارد .


حجت الاسلام روح الله شبانی به عنوان سخنران دوم جلسه گفت : هدف اصلی حوزه علوم اسلامی ارتقای سطح علمی ، اخلاقی ، تربیتی دانشجویان است . لذا با توجه به این هدف ، مدرک گرایی مفهومی پیدا نمی کند.


وی در ادامه افزود : هر انسانی باید از موقعیتهایی که برای رشد او مهیا می گردد کمال استفاده را داشته باشد و گرنه در آینده پشیمان خواهد شد . غالب برنامه هایی که اجرا می شود با دورنمایی از آینده طراحی شده است . حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز از این فرصتهایی است که قابل استفاده است .


مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان با اشاره به رسالت حوزه افزود : رسالتهای مختلفی بر عهده این حوزه است که عبارتند از :
1- بالابردن سطح اطلاعات دینی و معرفتی دانشجویان و علاقه مندانی که به دنبال محلی هستند تا اطلاعات اعتقادی خود را محکم کنند.
2- در دسترس قرار دادن اساتید و مشاورین خبره علوم اسلامی مختلف برای کل دانشجویان بطور اعم و برای دین پژوهان به طور اخص.
3- تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب اسلامی که علاوه بر تخصص خاص خود، نیاز به آشنایی کافی با تفکر اسلامی دارد.


حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان در سال 88 زیر نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه تاسیس شد و در حال حاضر حدود 200 دین پژوه به تحصیل معارف دینی مشغولند .در ترم بهمن 92 نزدیک به 202 نفر دین پژوه ثبت نام شده اند که قرار است طی دو مرحله گزینش شده و مشغول به تحصیل شوند.


مرحله اول از طریق آزمون کتبی است و مرحله دوم مصاحبه که با توجه به زمان بندی های مشخص انجام می شود.


نظر شما :