حجت الاسلام محمدیان شصتمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی و عترت دانشگاه‌ها

۱۸ دی ۱۳۹۲ | ۰۸:۱۰ کد : ۱۵۶۳۰ اینترنت
تعداد بازدید:۱۰۵۴
حجت الاسلام محمدیان در خصوص برگزاری جشنواره های قرآنی گفت: ما به دنبال کار نمایشی نیستیم و به دنبال کار کیفی و عمیق در سطح دانشگاه ها در خصوص فعالیت های قرانی هستیم که این ملزم پرداختن به مقدمات برگزاری این جشنواره هاست.
حجت الاسلام محمدیان شصتمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی و عترت دانشگاه‌ها

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (مأوا)، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در شصتمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرانی و عترت دانشگاه ها  در خصوص شکل گیری دبیر خانه دائمی این جشنواره گفت: ما هم تأکید داریم که این دبیرخانه کارش را منظم انجام دهد و گزارش کار دبیرخانه که اجرایی کردن مصوبات شورای هماهنگی جشنواره فعالیت های قرانی و عترت دانشگاه ها را بر عهده دارد، بعد از هر جلسه به اعضای شورا منتقل شود.

وی تأکید کرد: برگزاری این جشنواره توسط تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه مفید خواهد بود تا اینکه فقط منحصرا توسط یک دستگاه برگزار شود و برداشت ما این است که وضعیت الان بهتر شده است.

حجت الاسلام محمدیان ادامه داد : در این 4 سال گذشته که این جشنواره توسط مراکزی غیر از جهاد دانشگاهی برگزار شده تجربیات خوبی از آن حاصل شد که امسال نیز همین تجربه به دانشگاه پیام نور که متولی برگزاری دوره بعدی این جشنواره است منتقل شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه پیام نور برای دوره جدید تعداد 7 رشته مرتبط قرآنی را افزایش داده است که این همان نگاه عمیق به فعالیت های قرآنی با توجه به شرایط و فضای دانشگاه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص بررسی کیفی این جشنواره ها تأکید کرد: ما این جشنواره را در سطح دانشگاه برگزار می کنیم که می بایست با مسابقاتی که در فضای بیرون دانشگاهی توسط سازمان های  غیر دانشگاهی برگزار می شود متفاوت باشد که عمیق بودن و گسترده بودن و رنگ و  بوی دانشگاهی داشتن باید از ویژگی های این جشنواره ها باشد که پیشنهاد می کنم در دبیرخانه یک کارگروهی ویژه برای این موضوع شکل بگیرد که هر ساله گزارشی از کیفیت این جشنواره ارائه دهد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها مهمترین بخش کار این جشنواره را فعالیت های  قبل از جشنواره دانست و تأکید کرد: شکل گیری جشنواره به عنوان اصل کار و گل کار محسوب می شود، و این ملزم آن است که در دستگاه ها و سازمان ها و دانشگاه های مربوطه مورد بررسی قرار گیرد و خروجی آن به بهترین نحو در خود جشنواره دیده شود.

حجت الاسلام محمدیان گفت: ما به دنبال کار نمایشی نیستیم و به دنبال کار کیفی و عمیق در سطح دانشگاه ها در خصوص فعالیت های قرانی هستیم که این ملزم پرداختن به مقدمات برگزاری این جشنواره هاست.

وی تأکید کرد: در همین راستا نیز طرحی مبنی بر ارتقاء کمی و کیفی کانون های قرآن و عترت دانشگاه ها با این جهت گیری که فعالیت های قرانی در دانشگاه ها را هم از لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی در طول یکسال افزایش دهند تا در زمان جشنواره ها خروجی خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدیان در خصوص ارزیابی این جشنواره ها گفت: با توجه به شکل گیری این دبیرخانه باید تجربه های بدست آمده توسط برگزار کننده ها دریافت شود که همه مجموعه ها بتوانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید نگاه نقد هم نسبت به برگزاری این جشنواره چه به لحاظ کمی و چه محتوایی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی فاخرترین کاری است که ما انجام می دهیم و لذا باید بیشترین نقد را هم به خود در خصوص این فعالیت ها از نظر کمی و محتوایی داشته باشیم تا بتوانیم سازگاری این فعالیت ها با فضای دانشگاهی را در عمل ببینیم.

حجت الاسلام محمدیان تأکید کرد تجربه 4 سال گذشته نیز که برگزاری برعهده مراکز مختلف دانشگاهی بود باید به صورت مکتوب ثبت شود تا برای دوره ها و برگزار کننده های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس نهاد نامیندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎ها در خصوص مشکلات بودجه ای گفت: تقریبا همیشه مشکلات بودجه ای وجود دارد و از موضوعاتی است که سال های سال وجود خواهد داشت و شاید هم آن بخش خالص کننده کار همین باشد که انسان یک مقدار درگیر کار شود و سعی کند از آبروی خود مایه بگذارد که برای قرآن از ابرو هم خرج کردن هم هیچ اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: با پیگیری که انجام می گیرد اگر بودجه قرآنی در اختیار این مجموعه قرار گیرد حتما بخشی از ان را هم در اختیار این جشنواره قرار خواهیم داد.
حجت الاسلام محمدیان گفت: امیدواریم خداوند عنایت کند که تمام دانشجویان وارد فعالیت های قرآنی شوند که برای این امر نیاز به کار تخصصی است که برگزار کنندگان ذوق های مختلف را در نظر بگیرند که هر سلیقه ای این احساس را داشته باشد که می تواند در این فعالیت های قرانی حضور پیدا کند.

گفتنی است که در این جلسه معاونین فرهنگی وزاری علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد، مسئول بسیج دانشجویی، مسئولین دانشگاه پیام نور، جامع علمی کاربردی و فرهنگیان نیز که عضو این شورا محسوب می شوند، حضور داشتند.

در این جلسه مسئولیت برگزاری 29 امین دوره جشنواره فعالیت های قرانی و عترت دانشگاه ها به دانشگاه پیام نور واگذار شد.

در ابتدای جلسه نیز مسئولین دانشگاه آزاد که متولی برگزاری دوره قبل این جشنواره بوده اند گزارشی از عملکرد خود را ارائه کردند.

در انتهای این جلسه از مسئولان دانشگاه آزاد که متولی برگزاری دوره قبل جشنواره فعالیت های قرآنی و عترت دانشگاه ها را بر عهده داشتند تقدیر به عمل آمد.


نظر شما :