حجت الاسلام محمدیان در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور

۲۲ دی ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۵۶۳۴ نهاد
تعداد بازدید:۷۳۰۸
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌ها یکی از ویژگی‌های منتظران را تسلیم نشدن و سازش ناپذیری در برابر کفار دانست و گفت: هیچ ملتی در طول تاریخ نبوده که در برابر دشمن کوتاه بیاید و سربلند شده باشد.
حجت الاسلام محمدیان در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (مأوا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این‌که امروز بیش از سیصد کانون مهدویت در دانشگاه‌های سطح کشور وجود دارد، گفت: این مراکز از سوی دانشجویان اداره شده و به دنبال ترویج فرهنگ مهدویت و تبیین درست مسأله انتظار هستند.

وی ادامه داد: امروز با افتخار می‌توان بیان کرد که در دانشگاه‌های ما معتقدترین و علاقه‌مندترین جوانان نسبت به امام زمان(عج) حضور دارند؛ کسانی که برای زمینه سازی ظهور حضرت حاضرند تمام زندگی خود را فدا کنند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌که آنچه در این چند ساله پس از انقلاب نسبت به معرفی امام زمان(عج) اتفاق افتاده قابل مقایسه با 1300 سال گذشته نیست، افزود: در گذشته کتاب‌هایی که درباره امام زمان(عج) نوشته شده باشد به تعداد انگشت‌های دست بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی هزاران کتاب، پایان نامه، پژوهش و مقاله به زبان‌های مختلف در کشور و خارج از کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: امروز بسیاری از مردم جهان با فرهنگ مهدویت و ظهور آشنا هستند و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی بر ضرورت تبیین درست مفهوم انتظار تأکید کرد و گفت: در تبیین فرهنگ انتظار باید از عوام زدگی و تحلیل‌های پوچ و بی ارزش اجتناب کرد و به مواردی که در فرهنگ شیعه و آموزه‌های اسلامی آمده باید توجه کرد.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تأکید کرد: یکی از رکن‌های انتظار این است که ببینیم منتظر چه دوره‌ای هستیم و اگر این مسأله به خوبی تبیین شود بسیاری از برداشت‌های سطحی در مسأله انتظار از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های منتظران، تقوا، پاکی، احسان، ایستادگی، جهاد و صبر را از ویژگی‌های منتظران دانست و گفت: منتظران در برابر بندگان خوب خدا حالت تواضع و فروتنی دارند.

وی یکی از ویژگی‌های منتظران را تسلیم نشدن و سازش ناپذیری در برابر کفار برشمرد و اظهار کرد: هیچ ملتی در طول تاریخ نبوده که در برابر دشمن کوتاه بیاید و سربلند شده باشد؛ کدام ملت را سراغ داریم که به دشمن لبخند بزند و برای به دست آوردن دل آنها عقب نشینی کند و در جایگاه مستحکم خود باقی بماند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: تا زمانی که امت اسلامی با تمام قدرت، ظرفیت و استعداد در برابر دشمنان ایستادگی نکند روی عزت و سربلندی را نخواهد دید و زیر سلطه دشمنان اسیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به آیات قرآن مؤمنان را در برار کفار عزت مند خواند و ابراز کرد: مگر می‌شود ملتی نسبت به دشمن ضعیف و ذلیل باشد و روی سربلندی و عزت را ببیند؟

وی با بیان این‌که منتظران اهل عمل و جهاد هستند، اظهار کرد: منتظران اهل شعار نیستند و از سرزنش‌ها هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهند.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان علیه اسلام، گفت: امروز هزاران شبکه ماهواره‌ای و اینترنتی به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا مؤمنان را از راهی که در آن قدم گذاشته منحرف و به آنها القا کنند که این راه به نتیجه نمی‌رسد و متأسفانه در این راه برخی از دوستان نادان نیز دشمن را همراهی می‌کنند.
گفتنی است گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور با حضور سه هزار نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های استان های همجوار قم در عصر روز شنبه مصادف با نهم ربیع الاول و آغاز امامت، حضرت مهدی (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران در این نشست به سخنرانی پرداخت و گفت: امروز هر شخصی در هر مقامی نسبت به معارف اسلام و مهدویت خیانت و دهن کجی کند، مرتکب بالاترین گناه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدحسن رحیمیانˈ افزود:ما اکنون در نقطه عطفی از تاریخ قرار داریم و هیچ زمانی مانند زمان کنونی تمامیت جبهه باطل در مقابل جبهه اسلام ناب قرار نگرفته است.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام و بشریت با همه وجود تلاش می کنند تا اسلام ناب را از میان ببرند در حالی که بغض و کینه دشمنان از زبان، سیاستها و شبکه های سخن پراکنی شان علیه اسلام سرازیر می شود.

وی افزود: قرآن در مورد این دشمنان می گوید آنچه از کینه و عداوت دشمن نسبت به شما دارند، بسیار بزرگتر از آن چیزی است که اظهار می کنند.

حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: در نقطه مقابل، اسلام ناب محمدی با محوریت ایران و رهبری رهبر معظم انقلاب قرار دارد که برغم همه توطئه ها، مکرها و کارشکنی هایی که جهان استکبار در طول چند سال گذشته به کار گرفته، همچنان کشور ما در اوج قدرت و عظمت در جهان است.

وی افزود: دشمنان معترفند که ایران یک ابرقدرت است و در عرصه های تقابل بین دنیای اسلام با جهان استکباری، جهان شاهد بوده که ایران همواره پیروز این صحنه هاست.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: دشمنان پس از دفاع مقدس، جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه اعتراف کردند که جنگ اصلی بین ایران و تمام دنیای استکبار بود و پیروز این جبهه نیز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: در جنگی نیابتی که جریان های وابسته به آمریکا و اسرائیل علیه سوریه انجام می دهند، اراده ایران این بوده است که نظام سوریه بعنوان یکی از حلقه های مقاومت باقی بماند.

حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: تا زمانی که جبهه، جبهه مومنان بابصیرت باشد و تا زمانی که همگان زیر چتر ولایت فقیه حرکت کنند، نصرت خداوند همواره با این گروه است.

قابل ذکر است که شعرخوانی، مولودی خوانی و اجرای سرودهای مذهبی از دیگر برنامه های گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور به شمار می رفت.

برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.


نظر شما :