علوم بشری منهای امام زمان (عج) و انسان کامل ظرفیت ظلمت و گمراهی را دارد

۲۳ دی ۱۳۹۲ | ۰۸:۴۲ کد : ۱۵۶۳۵ نهاد
تعداد بازدید:۲۸۷۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان حاضر در مسجد با تبریک به مناسبت فرارسیدن امامت حضرت مهدی (عج) تأکید کرد : علوم بشری منهای امام زمان (عج) وانسان کامل ظرفیت ظلمت و گمراهی را دارد.
علوم بشری منهای امام زمان (عج) و انسان کامل ظرفیت ظلمت و گمراهی را دارد

مسئول نهاد نمایندگی رهبری اظهار داشت : تمام بلاها و مصیباتی که بشر امروز به آن دچار است به این خاطر است که اندیشه و علوم بشر بر محور انسان کامل نیست .


وی با اشاره به تقسیم بندی علوم به علوم ملکوتی (مهدوی) و غیر ملکوتی افزود: در علوم ملکوتی هدف رساندن بشر در رشته های مختلف مهندسی ، معماری ،مکانیک و ... به شناخت انسان ورساندن او به سطح یک انسان کامل است.


خادمیان در ادامه به نکات قرآنی سوره شمس پرداخت و گفت : مراد از شمس که در حدیث امام رضا (ع) هم آمده است همان امام معصوم و انسان کامل است . ما امروزه در دوره ای به سر می بریم که از نور خورشید ولایت بهره لازم را نداشته ولذا باید در راستای نیل به اهداف معصوم حرکت کنیم.


مسئول نهاد رهبری تأکید کرد: در جریان سقیفه با تشکیل شورا گمان کردند به جامعه مسلمین وبشریت خدمت کرده اند در صورتی که نمی دانستند تمام اندیشه های بشری منهای علی (ع) یعنی ظلمت و شب . و همانطور که به سقیفه اعتماد نکردیم نمی توان به سازمان ملل که خود را مدافع حقوق بشر می داند که در عمل عکس آن را نشان می دهد اعتماد کرد .


وی تصریح کرد: سازمان مللی که شهوت ها ، بغض ها ،کینه ها و اهداف استعمارگران نقش جدی در تصمیم گیری آنها دارند باعث شده تا افغانستان را مورد حملات شیمیایی قراردهند که طبق نظر کارشناسان اتمی تا هزاران سال دیگر اثرات آن برمردم این کشور باقی می ماند. به همین خاطر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دربیانات اخیرشان فرمودند : هرکس از حقوق بشر حرف بزند آمریکا حق اظهار نظرندارد چرا که در ویتنام ، افغانستان ، عراق وغزه این همه خباثت و جنایت داشته است .


خادمیان در پایان با اشاره به آیه 85 سوره اسرا و روایات افزود : در حال حاضر فقط انسان به 2 بخش از دریای علوم دست یافته است و 25 بخش دیگر با ظهور منجی بشریت امام زمان (عج) محقق می شود . وباتوجه به محدود بودن فهم بشری ، طبیعی است که دانش وی نیز از نظر فعلیت محدود باشدونمی تواند دانش بی نهایت داشته باشد.


نظر شما :