راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران ریشه داشتن در قرآن و تاریخ تشیع است

۱۴ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۵۶۵۰ نهاد
تعداد بازدید:۷۴۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان حاضر در مسجد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد : انقلاب ایران زمینه ساز ظهورحضرت مهدی (عج) می باشد.
راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران ریشه داشتن در قرآن و تاریخ تشیع است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری با طرح سوال "چه شد که انقلاب ایران بعد از گذشت 35 سال شکست نخورده است "  افزود : در سراسر جهان و خاور میانه انقلاب های بسیاری اتفاق افتاده ولی همانطور که می دانیم هنوز هیچ کدام به ثمر نشسته است و انقلاب اسلامی ایران نه تنها به پیروزی رسیده بلکه در سطح منطقه و بین الملل تأثیر زیادی هم داشته است .


حجت الاسلام خادمیان تصریح کرد: آیا پیروزی و بقای انقلاب ما به خاطر این است که مانع و دشمن نداشته و نداریم، در صورتی که همه می دانند که در طی این 35 سال ، دشمنان شرق و غرب و استکبار تمام تلاش خود را در دوره های متفاوت برای براندازی این انقلاب و نظام به کار بسته اند.


مسئول نهاد رهبری در ادامه افزود: عوامل متعددی در پیروزی و تداوم انقلاب مؤثر ند. مسلما می توان وجود امام خمینی (ره) به عنوان رهبری عارف، فقیه،  فیلسوف ، عالم و سیاستمدار را از مهمترین مسائل نقش آفرین ذکر کرد. خوب است بدانیم چرا این انقلاب درایران به وقوع پیوست ؟ چرا توسط قوم عجم (غیر عرب و فارس زبان ها)؟


خادمیان با اشاره به آیه 38 سوره محمد (وَإِن تَتَوَلَّوْا یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لَا یَکُونُوا أَمْثَالَکُمْ ) بیان داشت : دراین آیه خداوند خطاب به اعراب می فرماید: اگر از دعوت اسلام سرپیچی کنید، خداوند به جای شما قوم دیگری قرار می دهد که مانند شما نباشند. یعنی رسالت اسلام به غیر اعراب یعنی عجم ها واگذار می شود .


وی در ادامه به حدیث پیامبر اکرم (ص) و امام باقر (ع) اشاره کرد و افزود : از پیامبر سوال شد که اینها کیانند ؟حضرت دست مبارک را برزانو سلمان فارسی گذارد و فرمود : آنها از قوم این مرد هستند. و فرمود تعجب نکنید ، زمانی مردمی در عجم می آیند که اگر علم و ایمان در عرش و اوج باشد مردم سرزمین عجم آن را بدست می آورند که شاهدیم ایران امروز هم پیشرفتهای چشمگیری را درزمینه های گوناگون برای جهانیان به نمایش گذاشته است.


وی همچنین اظهار داشت : با توجه به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تداوم انقلاب احتیاج به رشد و پیشرفت علمی و استفاده از نیروی درونی دارد. پیشرفت هایی که مثلا در نانو و پزشکی و  هسته ای و....امروزه شاهد آن هستیم همه به برکت انقلاب اسلامی است و راز ماندگاری انقلاب ریشه داشتن در قرآن وتاریخ تشیع است .


مسئول نهاد رهبری در دانشگاه گفت :  با توجه به روایات معصومین ایرانی ها درآخر الزمان سبب اتفاقات مهمی خواهند شد و انقلابی برپا خواهند کرد که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) می باشد.


خادمیان در پایان پیروزی  انقلاب اسلامی ایران را مرهون وجود امام راحل (ره) ، معنویت ،خلوص ،عنایت الهی و خون شهدا دانست و افزود : نباید اجازه بدهیم رشد علمی که امروزه در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی شاهد آن هستیم خدای نکرده تضعیف و متوقف شود .


نظر شما :