حجت الاسلام خادمیان در گفتگو با شبستان: ا انقلاب اسلامی حرکتی مقدس درراستای انقلاب جهانی امام عصر(ع) ا

۲۳ بهمن ۱۳۹۲ | ۰۹:۵۷ کد : ۱۵۶۶۵ نهاد
تعداد بازدید:۸۸۳
حجت الاسلام عباس خادمیان، پژوهشگر مهدوی در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی در فضای جهانی و موازنه های فکری و تمدنی و سیاسی و اقتصادی جهان گفت: جهان یک مجموعه به هم پیوسته است که این پیوستگی را هم از گذشته به ارث برده و هم در حال حاضر دارد بنابراین معتقدیم که در آینده نیز جهان به هم پیوسته است.
حجت الاسلام خادمیان در گفتگو با شبستان:  ا انقلاب اسلامی حرکتی مقدس درراستای انقلاب جهانی امام عصر(ع) ا

وی ادامه داد: بر این اساس اگر در هر گوشه ای از زمان اتفاقی افتاده تاثیرش را بر همه گذاشته، در حالی که در تحولات منطقه و نگاه های مختلفی که به تاثیرگزاری رخدادهای خاورمیانه بر جهان شده انقلاب اسلامی تعریفی جدید دارد.
حجت الاسلام خادمیان خاورمیانه را از نظر اقتصادی منشا تحولات بزرگی دانست و بیان داشت: این درحالی است که خاورمیانه از جهات مختلف ادیان و فرهنگ و جامعه نقش آفرین بوده به طوریکه ادیان مختلف در این منطقه رشد کرده و بر کل جهان تاثیرگزار بوده اند.
این پژوهشگر مهدوی با بیان این که نگاه مردم جهان نه از جهت دینی و اقتصادی بلکه از همه جهات به منطقه خاورمیانه بوده است، خاطرنشان کرد: خاورمیانه در طول ادوار تاریخی منشا اتفاقات بزرگ در جهان بوده است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی که قیامی اخلاقی، عرفانی و ملکوتی برای بشریت است نیز در این منطقه به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: بشریتی که بعد از 1400 سال فشار و رنسانس علمی در زیر چکمه های مادی گرایی محبوس و محصور گشته بود با ندای ملکوتی امام خمینی از بی خدایی نجات پیدا کرد.
حجت الاسلام خادمیان با اشاره به کتاب "عصر امام خمینی" نوشته حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: وقتی به این کتاب مراجعه می کنیم در می یابیم که اندیشمندان مسیحی، یهودی، سیاسی، مذهبی و علم اقتصاد به عظمت قیام امام خیمنی اذعان کرده اند که یک عارف دینی رهبری این جریان را به عهده گرفته و بیشتر از تحولاتی که به وجود آورده تاثیرگذار بوده است.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه جامعه منتظر نیز باید مقتدر باشد و بداند که اتفاقات بزرگ انسانی در جهان ناشی از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی است، افزود: افکار عمومی جهان باید باور کندکه فلسفه های مادی و سکولار جوابگوی بشریت نیست .
وی با اشاره به آثار انقلاب اسلامی در فضای جهانی اظهار داشت: در خیزش های جوامع اسلامی به سمت الگوسازی دینی در جهان اسلام و غیر اسلام، انقلاب اسلامی بی تاثیر نبوده است البته بعد از اینکه سکولاریسم و دیکتاتورهای مادی گرا تلاش کردند تا نامی از اسلام و حکومت خدایی نباشد.
حجت الاسلام خادمیان با اشاره به گفته نیچه مبنی بر اینکه خدا مرده است، تصریح کرد: این در حالی است که الان بسیاری از اندیشمندان معتقدند این نیچه است که مرده و خداست که حکومت می کند، بنابراین کشور کوچکی با تمام محدودیت های خود این حرکت بزرگ که زمینه را برای حکومت جهانی امام عصر فراهم خواهد کرد را به سرانجام رساند.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه هیچ اندیشمندی در جهان انکار تاثیر انقلاب را نمی کند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که همه متخصصین و سیاستمداران سر تعظیم در مقابل ابهت انقلاب و تاثیر و نفوذ و عمق تاثیر گذاری قیام امام و انقلات فرو آوردند.
وی بااشاره به اینکه اگر بناست انقلاب اسلامی زمینه یک حرکت جهانی و فرامنطقه ای بشود با مشکلات بسیار روبروست، گفت: انقلاب مهدی موعود با وعده های الهی به ثمر می رسد در حالی که انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت مقدس برای انقلاب جهانی حضرت به انجام رسید.


( ۱ )

نظر شما :