حجت الاسلام خادمیان در گفتگو با شبستان: ا انقلاب اسلامی رنسانس ملکوتی برای قیام امام عصر(ع)

۲۳ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۰:۰۳ کد : ۱۵۶۶۶ نهاد
تعداد بازدید:۷۵۰
حجت الاسلام عباس خادمیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به رابطه "مهدویت و پیروزی انقلاب اسلامی" گفت: اگر فلسفه اسلام و فلسفه بعثت پیامبر اسلام را بررسی کنیم انقلاب اسلامی بازتعریف دیگری پیدا می کند.
حجت الاسلام خادمیان در گفتگو با شبستان:  ا انقلاب اسلامی رنسانس ملکوتی برای قیام امام عصر(ع)

پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه وظیفه ماست تا صدای ملکوتی پیامبر(ص) را با انقلاب اسلامی به مرحله وقوع برسانیم، گفت: این رنسانس اسلامی و ملکوتی در عصر معاصر حلقه وصل بعثت پیامبر(ص) به قیام حضرت حجت(ع) است.

 

حجت الاسلام عباس خادمیان، استاد مرکز تخصصی مهدویت در گفتگو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان بااشاره به رابطه "مهدویت و پیروزی انقلاب اسلامی" گفت: اگر فلسفه اسلام و فلسفه بعثت پیامبر اسلام را بررسی کنیم انقلاب اسلامی بازتعریف دیگری پیدا می کند.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام مبعوث شدند تا تحول انسانی و ملکوتی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در طی ادوار تاریخی این تحول گاهی انجام شده و گاهی نیز با نزول و سقوط داشته همچنین در سال های شکل گیری قیام مردم ایران به رهبری امام خمینی با توجه به تحولات منطقه ای این نگاه ملکوتی به جامعه انسانی تضعیف شده بود.
حجت الاسلام خادمیان ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی توسط امام خمینی در چند دهه اخبر پی ریزی شد تا دوباره ندای ملکوتی پیامبر اسلام را تجدید کند و در راستای ندای ملکوتی غار حراء و بعثت نبوی به پیروزی رسید.
این پژوهشگر مهدوی با اشاره به بازتعریف و شناخت اسلام و ادامه این مسیر در دوران غیبت امام عصر اظهار داشت: اگر بخواهیم به انتظار حضرت حجت عمل کنیم و حرکتی صورت دهیم باید گفت که این حرکت توسط امام خمینی و شهدای انقلاب به این شکل محقق شد و انقلاب اسلامی رقم خورد.
مؤلف کتاب‌های "جهانی شدن و مهدویت" انقلاب اسلامی را انقلاب مهدوی و محمدی دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه در تعریف انقلاب اسلامی به جریان ادامه اسلام بعد از پیامبر تا دوران امام عصر می رسیم در می یابیم که انقلاب اسلامی یک مساله الهی است.
حجت الاسلام خادمیان با طرح چند پرسش تصریح کرد: با این تعاریف باید ببینیم وظیفه شیعیان در این عصر چیست و راهبرد اصلی شیعیان در بحث انتظار چگونه تعریف می شود.
این پژوهشگر مهدوی افزود: اگر انتظار یک حالت نیاز به امام و حجت الهی است که باید ظهور کند و جهان را با عدل و داد آباد نماید و به فجر واقعی برساند، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی حرکتی موثر در این راستاست.
وی با بیان اینکه اگر انتظار افضل اعمال است باید حرکت و قیام کرد، گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که یکی از عرفای بزرگ به نام امام خمینی این حرکت را در جهان ماده ایجاد کرد پس لازم است تا با زنده نگه داشتن آرمان های این مرد بزرگ این انقلاب را به انقلاب حضرت حجت وصل کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان با بیان اینکه وظیفه ماست تا صدای ملکوتی پیامبر اسلام را با انقلاب اسلامی به مرحله وقوع قیام اصلی برسانیم، اظهارداشت: این رنسانس اسلامی و ملکوتی در عصر معاصر حلقه وصل بعثت پیامبر به قیام حضرت حجت است.


نظر شما :