پنجمین شب حیات در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۱:۴۶ کد : ۱۵۶۸۱ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۰۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ پنجمین جلسه ازجلسات شب حیات در مسجد دانشگاه کاشان برگزارشد .  
پنجمین شب حیات در دانشگاه کاشان برگزار شد

برنامه با تلاوت مجلسی آیاتی چند از سوره اسرا و ضحی توسط قاری برجسته جناب آقای بلوچ آغاز ودرادامه زیارت جامعه کبیره  توسط حجت الاسلام شهیدی مداح حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) قرائت شد.

حجت الاسلام ابراهیمی دربخش چقدر جایت در زندگیم خالی است ، با توجه به دعای 54 صحیفه سجادیه اظهار داشت : ریشه همه مشکلات ما شرک ها و کفرهای ماست و امام سجاد(ع) بدون آنکه ما را دور بزند، انسان را به سرچشمه توحید آورده است و گیر اصلی را به ما نشان می دهد و درمان امام سجاد (ع) از چشمه توحید است و و اگر کسی درمان شد تا ابد درمان می شود.

وی در ادامه افزود: خدا می گوید هیچ شانسی و جود ندارد و همه چیز تحت تدبیر خداست و کارهای اشتباه تدبیر خداوند است و خدا مدیری است که تدبیر می کند که سرامام حسین (ع) بریده شود (یعنی اراده انسان همه تدبیر خداست) .

حجت الاسلام والمسلمین نادری به عنوان مهمان بخش بعدی شب حیات به اهمیت تدبردر قرآن اشاره کرد و افزود: در روایات معصومین آمده است که می فرمایند:  «لا خیر فی قرائت لا تدبر» ، قرائتی که در آن تدبر نباشد خیری در آن نیست!

استاد اخلاق اظهار داشت : درقرآن کریم خداوند به دو مهمانی خصوصی اشاره کرده که عبارتند از :1. بین خود (خدا) و حضرت موسی (ع) در آیه 143 سوره اعراف که در آن خداوند می فرماید: موسی با پای خودش آمد و 2. آیه یک سوره ی اسراء که در آن  خداوند به ملاقات پیامبر رفته است .

استاد نادری در پایان تصریح کرد: پیامبر در معراج از عظمت خدا به سجده می افتاد و ما امروز به سجده می افتیم برای دریافت عظمت خدا . وی همچنین افزود : شعار مرگ بر اسرائیل مساوی است با« اللهم عجل لولیک الفرج» .

مناجات امیرالمومنین(علیه السلام)، صرف سحری و اقامه نمازجماعت صبح پایان بخش شب حیات بود.

لازم بذکر است شب حیات یک شب زنده داری معرفتی دانشجویی است که به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه از ساعت 23:30 دقيقه روز چهارشنبه 7/12/92 آغاز و تا اذان صبح روز پنج شنبه 8/12/92 ادامه داشت و شامل برنامه های فرهنگی مذهبی متنوع دیگری از جمله: خلوت با محبوب و پخش کلیپ همراه بود که با حضور حدود 100 نفر از دانشجویان دانشگاه کاشان برگزار شد.

 


نظر شما :