صبر و استقامت رمز موفقیت و اساس ترقی و تکامل

۱۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۵۶۸۲ نهاد
تعداد بازدید:۸۴۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان حاضر در مسجد اظهار کرد : صبر و استقامت رمز موفقیت و اساس ترقی و تکامل است.
صبر و استقامت رمز موفقیت و اساس ترقی و تکامل

مسئول نهاد رهبری مقام معظم رهبری به نیازهایی که بشر برای پیشرفت وترقی خود لازم دارد اشاره کرد و افزود: خداوند درقرآن در آیه 200 سوره آل عمران (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ) می فرماید: رمز موفقیت صبر است . عبادت و بندگی خداصبوری می خواهدو چه خوب است که انسان خود را به این صفت مزین کند .

وی همچنین به بیان مقام تسلیم در برابر درخواست های پرودگار برای انجام فرائض پرداخت وتأکید کرد : چون خداوند عمل به آنها را برای انسان واجب کرده است ،پس با طیب خاطر باید بگوییم چشم و نهایت سعی و تلاش خود را درجهت به جا آوردن عبادات خود داشته باشیم .

خادمیان با توجه به حدیث امام صادق (ع) که صبر رابه دودسته تقسم می کند(صبر درواجبات و صبر برمشکلات) افزود : دینداری صبوری می خواهد و هیچ گاه زندگی انسان خالی از مشکلات نیست .بزرگترین مصیبت انسان این است که مرگ زمان را تجربه کند و به راحتی زمان خود را ازدست بدهد.

وی در ادامه به پیام های آیه اشاره کرد که عبارتند از : 1. در سایه ایمان ، به کمالات مى‏رسید. (یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا ...)2. تا در مشکلات فردى صابر نباشید، نمى‏توانید در برابر دشمنان دین مقاومت کنید.(ابتدا «اصْبِرُوا» سپس «صابِرُوا») .

خادمیان تصریح کرد : در روایات داریم که این آیه دررابطه با صبر در برگزاری نماز جماعت نازل شده است وبه اهمیت این فریضه و اجربسیاری که برای آن درنظر گرفته شده است اشاره می کند.

مسئول نهاد رهبری در پایان خاطرنشان کرد: ما برای حفظ مرزهای زمینی،فکری،اقتصادی وسیاسی خود نیاز به صبوری داریم ومقام معظم رهبری با هوشمندی وهنرمندی تمام از واژه نرمش قهرمانانه در بیان این مفهوم استفاده کرده اند .


نظر شما :