“رابطوا” در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران یعنی مراقبت و محافظت از امام منتظر

۲۰ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۵۶۸۹ نهاد
تعداد بازدید:۹۲۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان حاضر در مسجد اظهار کرد : مراد خداوند متعال، از “رابطوا”در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران مراقبت و محافظت از امام منتظر است.
“رابطوا” در آیه ۲۰۰ سوره آل عمران یعنی مراقبت و محافظت از امام منتظر

مسئول نهاد رهبری مقام معظم رهبری با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ) افزود:مراد خداوند متعال، از «اصبروا»، شکیبایی بر انجام واجبات و مرادش از «صابروا»، صبر و شکیبایی در برابر دشمنان، و مراد از «رابطوا»، مراقبت و محافظت از امام منتظر است.

وی در ادامه تصریح کرد: تأکید خداوند برتقوی جمعی است وتا در مشکلات فردى صابر نباشید، نمى‏توانید در برابر دشمنان دین مقاومت کنید.مصابره و مرابطه باید جهت‏دار باشد و در مسیر تقوى جمعی و رضاى الهى قرار گیرد، و گر نه کفّار هم این امور را دارند.

خادمیان با توجه به اهمیتی که در رابطه با واژه ی" رابطوا" درعصر غیبت وجود دارد افزود : علما و دانشمندان بایستی سعی کنند اهمیت موضوع ولایت فقیه را در اولویت پژوهش ها وتحقیقات خود قرا دهند و جامعه ما بیش از اینکه به اندیشه دینی نیاز داشته باشد به اندیشه ولایی محتاج است .


نظر شما :