دکتر بانکی پور در جمع اساتید دانشگاه کاشان : خانواده موفق ، خانواده ایست که که آرامش در آن حاکم باشد

۲۰ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۵۶۹۰ نهاد
تعداد بازدید:۱۵۴۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم اندیشی اساتید خانم دانشگاه کاشان  باحضور دکتر امیر حسین بانکی پور برگزارشد.
دکتر بانکی پور در جمع اساتید دانشگاه کاشان  : خانواده موفق ، خانواده ایست که که آرامش در آن حاکم باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان دراین نشست اظهار داشت : خانواده موفق خانواده ایست که که آرامش در آن حاکم باشد.اولین هدیه ای که خداوند به زوجین عطا می کند براساس آیه  قرآن "وجعل بینکم موده و رحمه " مودت است و هر علاقه ای را مودت نمی گویند، علاقه ی برخواسته از شناخت را مودت می گویند.

بانکی پور در ادامه افزود: ویژگی مودت عبارتند از اینکه :  1- دوطرفه است 2- زمینه ابراز دارد 3-مسئولیت برداراست. "کمااینکه عشق های خیابانی همراه هوس است نه مسئولیت زندگی"

 

کارشناس مسائل خانواده بیان داشت : نعمت دوم از جانب خداوند به زوجین  رحمت است و اولین مرحله رحمت عفو است و چنانچه همسر در ابتدای زندگی تعهداتی داده ولی بدان عمل ننموده حال باید چه کرد؟. جواب همان عفووگذشت است  .

 

وی همچنین تصریح کرد : مرحله دوم رحمت ،"تصفحوا "یعنی ازدیگران عیب جویی نکنیم و خداوند در قرآن عفو را فقط در ارتباط زناشویی بیان نمی کند، بلکه در تمام روابط اجتماعی عفو مهم است.(ولیعفوا و الیصفحوا)

بخش پاياني جلسه هم انديشي اساتيد خانم به صورت پرسش و پاسخ ادامه پيدا كرد

.

لازم بذکر است دومین جلسه از جلسات هم اندیشی اساتید خانم با  حضور دکتر40نفر از اساتید ؛ به همت واحد خواهران نهاد نمایندگی رهبری و با همکاری دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان دوشنبه 19/12/ 92در سالن کنفرانس ریاست برگزارشد .


نظر شما :