کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب همسر ویژه دختران باحضور دکتر امیر حسین بانکی پور برگزار شد

۲۱ اسفند ۱۳۹۲ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۵۶۹۲ نهاد
تعداد بازدید:۴۳۳۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب همسر باحضور دکتر امیر حسین بانکی پوربرگزارشد.
کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب همسر ویژه دختران باحضور دکتر امیر حسین بانکی پور برگزار شد

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در جمع دانشجویان اظهار داشت :  دقت کنید که بهترین انتخاب، متناسب ترین انتخاب است. انتخاب کسی که به انسان بخورد و هم جهت و در عین حال مکمل باشد و این وقتی شدنی است که انسان به یک خودشناسی دقیق از خود برسد، خود فعلی ،واقعی و ایده ال را بشناسد و بین آنچه که هست و آنچه که دوست دارد تشخیص دهد.

نویسنده کتاب مطلع مهر(سوالات جلسات خواستگاری)  با اشاره به چگونگی شناخت هر کسی از خودش افزود:  فرد باید خود را از لحاظ اعتقادی ،اخلاقی،ظاهری،سلیقه ای، فرهنگی، اقتصادی، خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، تحصیلی، هوشی و خصلت های شخصیتی اعم از درون گرا و برون گرا بودن خوب شناسایی کند و بر اساس محدودیت هایی که دارد و نقاط ضعف و نقاط قوت خود به دنبال کسی باشد که او این محدودیت ها را بپذیرد.


بانکی پور در ادامه بیان داشت : درمورد درامر ازدواج عقل تصمیم گیرنده است یا قلب ،عموما پاسخ می دهند عقل .اغلب ما چنین ادعایی داریم که باید عقل تصمیم بگیرد؛ اما در عمل تصمیم گیرنده قلب است و حقیقت هم جز این نیست. اما یک اصل مدیریتی را نباید فراموش کرد و آن اینکه مدیرانی موفق هستند که در کنار خود ،کارشناسانی آگاه را بکار گیرند.


وی در رابطه با معیارهای انتخاب همسر گفت : دقت کنید قرار نیست همه معیار ها یکسان باشد چرا که معتقدیم هر پسری به درد هر دختری وهر دختری به درد هر پسری نمی خورد. پس با وجود اختلاف سلیقه ها، ملاک ها و معیارهای ثابت و قطعی نمی توان ارائه کرد، از طرفی مشکل دیگر در تعیین معیارها، میزان و ضریب ملاک هاست به طور مثال اگر جوانی ده ملاک و معیار در ذهنش دارد ،کدامیک اصلی و کدامیک فرعی است؟ و به عبارت دیگر اولویت این ملاک ها چگونه است؟و در یک کلام درصد ملاک ها چطور و چگونه تعیین می شود؟


در ادامه کارگاه دکتر بانکی پور به سوالات شفاهی و کتبی دانشجویان در این خصوص پاسخ داد ودر پایان به اسامی زینب به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) هدایایی به رسم یادبود اهداشد. همچنین کتاب مطلع مهر با تخفیف برای فروش در اختیار دانشجویان قرارگرفت .


دکتر امیر حسین بانکی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان یکی از فعالان مسائل و مشکلات جوانان است و چند سالی می¬شود که در ارتباطات نزدیک خود با جوانان از نزدیک در جریان نیازها و کمبودهای این نسل قرار گرفته است. وی هم¬ اکنون در پروژه¬ای تحت عنوان «آسان سازی ازدواج» با سازمان ملی جوانان همکاری می¬کند. دکتر بانکی تألیفات ارزشمندی به خصوص در حوزه جوانان دارد که با استقبال چشمگیر نسل جوان روبرو شده است و از جمله می توان به " کتاب مطلع مهر" اشاره کرد.


لازم بذکر است کارگاه آموزشی معیارهای انتخاب همسر ویژه دختران به همت واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان و باحضور حدود 300 نفر ، روز دوشنبه 19/12/92 در تالار فیض دانشگاه برگزار شد .

 


نظر شما :