مدیریت جهادی یعنی اینکه با روحیه ی جهادی خالصانه برای خدا بجنگیم

۲۶ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۵۷۰۲ نهاد
تعداد بازدید:۸۷۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان در جمع دانشگاهیان حاضر در مسجد اظهار کرد : مدیریت جهادی یعنی اینکه با روحیه ی جهادی خالصانه برای خدا بجنگیم.
مدیریت جهادی یعنی اینکه با روحیه ی جهادی خالصانه برای خدا بجنگیم

مسئول نهاد رهبری با اشاره به نام گذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی افزود : دوتاه گره در کشور داریم که عبارتند از : اقتصاد و فرهنگ وکلید بازگشایی آنها عزم ملی و مدیریت جهادی است.

خادمیان با اشاره به آیه 95 سوره نساء (لاَّ یَسْتَوِی الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُوْلِی الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ ...) ودرتفسیرآن گفت : منظور آیه از افراد بازنشسته آنهایی هستند که  از کار دست کشیده اند و دغدغه تلاش بیشتر را ندارند.


وی با اشاره به خاطره ای از امام خمینی (ره) افزود : بعد از پیروزی انقلاب عده ای از مسئولین خدمت ایشان رسیدند و اظهار خستگی کردند و ایشان در جواب آنها فرمود : " من از همه شما خسته ترم و در این انقلاب  سابقه بیشتری دارم. " پس باید در رسیدن به پیشرفت های بعدی انقلاب مدیریت جهادی را پیش گرفت و با عزم ملی حرکت کرد.


مسئول نهاد رهبری در ادامه ویژگی های مدیریت جهادی را برشمرد که شامل :1) توکل به حمایت های الهی ونترسیدن از شرایط سخت مانند تحریم وتهدیدهای خارجی نمی توانیم.

2) اخلاص در نیت و عمل ؛ دنبال نام وعنوان و مدال و تشویق نباشیم.
3) فراموش نکردن آرمان ها؛ ارزش ها یعنی انگیزه ها و همت های والایی که در تاریخ اسلام و دفاع مقدس تکرار می شدند نباید فراموش شوند.4) انگیزش و همت والا و شوق به کار و مجاهد
5) خستگی ناپذیر بودن
6) خودباوری، شجاعت و امید به آینده
 


نظر شما :