پاتوق "آثار و پیامدهای حضور اجتماعی زنان" بهمراه جشن میلاد حضرت زهرا (س) در خوابگاه خواهران برگزار شد.

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۴ کد : ۱۵۷۱۳ نهاد
تعداد بازدید:۱۹۰۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ پاتوق "آثار و پیامدهای حضور اجتماعی زنان" با حضور خانم دکتر مدمولی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و مطالعات زنان قم در شب میلاد حضرت زهرا (س) برگزارشد.
پاتوق "آثار و پیامدهای حضور اجتماعی زنان" بهمراه جشن میلاد حضرت زهرا (س) در خوابگاه خواهران برگزار شد.

دکتر مدمولی حضور دختران در اجتماع را موجب افزایش شناخت اجتماعی آنها از اطرافشان و ایجاد توانایی تصمیم گیری و کنترل بحران در آنها دانست وافزود : شناخت دختران از جامعه موجب می شود آنها بتوانند این شناخت ها را در زندگی شخصی خود نیز به کار برند .

کارشناس شبکه معارف  تصریح کرد : اگر خانواده را اولین کانون تربیتی بدانیم، بدون شک والدین اولین مربیان و معلمان این کانون مهم محسوب می شوند. در این میان، نقش مادر از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: دختران با احراز فرصت های شغلی موقعیت های اجتماعی تازه ای می یابند و شرایط سخت تری برای ازدواج خود در نظر می گیرندیک زن شاغل تمایل چندانی ندارد که با فرد جویای کار یا با شخصی با موقعیت شغلی پایین تر ازدواج کنند . از سوی دیگر ، دغدغۀ حمایت اقتصادی ، خود یکی از انگیزه های تمایل ازدواج است که در زنان دارای مشاغل ثابت کمتر دیده می شود . بنابراین احتمال کمتری وجود دارد که دختران شاغل به سن تجرد قطعی برسند.

لازم بذکر است که جشنی همراه با مولودی خوانی ، قرعه کشی واهدای جوایز به اسامی والقاب حضرت زهرا (س) پایان بخش این مراسم بود.


نظر شما :