یکی از ویژگی های مدیران جهادی پرداختن به امربه معروف ونهی از منکراست

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۵۷۲۴ نهاد
تعداد بازدید:۲۰۲۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان درجمع دانشگاهیان حاضردر مسجد اظهارکرد: یکی از ویژگی های مدیران جهادی پرداختن به مسئله مهم امربه معروف ونهی از منکراست
یکی از ویژگی های مدیران جهادی پرداختن به امربه معروف ونهی از منکراست

مسئول نهاد رهبری با توجه به تبیین شعار سال که در جلسات قبل به آن اشاره شده و ویژگی های مدیریت جهادی افزود : امربه معروف ونهی از منکر به نظر  بهداشت محیطی ، فرهنگی است لذا یکی از ویژگی های مدیران جهادی پرداختن به مسئله مهم امربه معروف ونهی از منکر است

خادمیان  امربه معروف را وظیفه همه دستگاههای اجرایی دانست و گفت :محیط فرهنگی ما اگربخواهد سالم باشد باید امربه معروف ونهی از منکر داشته باشیم و بدانیم که این مهم برای مردم عادی و مسئولین است .

وی همچنین افزود: باید ببینیم که هریک از دانشگاه و حوزه و سازمان های  تأثیر گذار چه نقشی در برپایی این امرداشته اند. به نظر می رسد در فضای دانشگاه که باید علم و اندیشه و زیبایی های اخلاقی موج بزند هم از سطوح کارمندی و مدیریتی و اساتید باید صادر شود هرجا کم بگذاریم دچار مشکل می شویم .

مسئول نهاد رهبری ضمن تقدیر از دانشجویان در ترویج امربه معروف و نهی از منکردانشگاه و در اعتراض به منکری که در دانشگاه رخ داده و اعتراض کرده  اند افزود : دانشگاه فضای معنویت و امنیت ناموس دینی ما است و دانشجویان امانتند وباید امنیت در دانشگاه حکفرما باشد.

خادمیان تصریح کرد : عفاف و حجاب باید دردانشگاه دغدغه مدیریتی شود . نیاید فراموش شود که برای حفظ ارزش های دین و برپابودن مکتب اسلام خون زیادی از شهدا در پای درخت ارزشمند  انقلاب ریخته شده است وباید بتوانیم با اجرایی کردن امربه معروف ونهی از منکرادامه دهنده راه آنان باشیم .

وی در ادامه بیان کرد : آنچه که در دانشگاه خط قرمز است مسئله عفاف وحجاب است . بدنه دینی وحزب الهی دانشگاه ،به هیچ قیمتی اجازه نمی دهد به کسانی که  با تغییر فضای مدیریتی به خیال خود منکرات را در دانشگاه رواج دهند و از خودواکنشی نشان ندهند .ما موظفیم در تمام اموری که مربوط به به دستگاههای اجرایی است امر به معروف کنیم .

مسئول نهاد رهبری در پایان امربه معروف ونهی از منکر یک ضرورت اجتماعی دانست و افزود : دانشجو موظف است با تذکر لسانی در اجرا کردن این امر وارد شوند ولی مسئولین باید عملیاتی وارد شوند و اجازه بدهنداقدامات آنها را دانشجو رصد کند.کسی فکر نکند درفضای جدید مدیریتی دانشگاه امور دینی مغفول واقع شده است .


نظر شما :