کارگاه مضمار قدم های حرکت را استوار کرد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۸ کد : ۱۵۷۳۰ نهاد
تعداد بازدید:۱۹۶۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ مرحله دوم کارگاه مضمار با حضور دکتر حسین عرب اسدی و دکتر محمدی از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) در درپژوهشکده  اسانس قمصربرگزار شد.
کارگاه مضمار قدم های حرکت را استوار کرد

در اين جلسه از كارگاه مضمار طبق سطح بندی انجام شده برنامه هایی بصورت مجزا و بعضی از آن ها بصورت مشترک اجرا شد. کارگاه شامل مباحثه کتب شهید مطهری ، استاد علی صفائی حائری، بررسی مسائل روز ، کوهنوردی، برنامه ریزی فرهنگی، تمرین مهارت فن بیان و ارائه نکاتی در مورد آن توسط دکتر عرب اسدی، ارائه تمرین های قبل و بررسی آن ها و اهداء جوایز در بخش های تمرین فن بیان بود.

دكتر عرب اسدي با اشاره به کتاب سیری در سیره نبوی استاد مطهری اظهار کرد: پیامبر(ص) و ائمه (ع) الگو هستند و نگاه به سیره ی آن ها برگشتن به عقب نیست بلکه رفتن به جلوست (درنوردین زمان).

 

 

مدرس طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری  افزود : کمال یک مقوله غیرزمانی است و طبق فرموده حضرت امام خميني (ره) اگر 124 هزار پیامبر در یک مکان جمع شوند با هم اختلاف ندارند و این به خاطر داشتن منطق عملی ثابت است . و پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) همه دارای یک منطق عملی ثابت هستند فقط با توجه به مکان، زمان و سایر شرایط این منطق به گونه ای نمایان می شود و ما به صورت ظاهری رفتارها و اعمال متفاوتی از آن ها می بینمیم سنت و سیره شامل قول ، فعل و تقریر(تایید اعمال صحابه و...) معصوم است .

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در بخش دیگری مرتبط با فن بیان گفت: برای فن بیان نیازمند علم، تجربه و مهارت هستیم، از مهم ترین فنون سخنرانی مخاطب شناسی است و بسته به مخاطب و موضوع سخنرانی می توان رسمی یا شکسته یا ترکیبی از این دو صحبت کرد، تن صدا، واگرایی یا همگرایی سخنرانی نیز از نکات مهم و قابل توجه می باشد. در این قسمت تعدادی  از دوستان بصورت عملی ایراد سخنرانی داشتند و اشکالات آن ها بررسی شد.

دکتر عرب اسدی در بحث وحدت، جنگ نرم و انتخاب استراتژی افزود: وحد یک راهبرد و اصل است که باید درهمه شرایط در مقابل دشمن مشترک مدنظر باشد. در جنگ نرم نباید عقبه افراد را تحلیل و بررسی کنیم بلکه حرف او را تحلیل و نادرستی یا درستی اش را اثبا ت كنیم.

استاد كارگاه مضماردر ادامه خاطرنشان كرد :  از نکات مهم اين است که استراتژی ما نباید شیعه کردن افراد باشد بلكه استراترژی زندگی کردن است. همچنین در جنگ نرم میزان تحمل و نوع برخورد خیلی مهم است. در ابتدای این بخش یک کلیپ در مورد شیعه های افراطی و تکه هایی از یک فیلم آمریکایی را براي دانشجويان پخش و تحليل شد.

 

وي در كلاسي كه ويژه خواهران برگزار شد در باب عفاف و حجاب برای خانم ها تاکید کرد: تا خوب ها خوبتر نشوند بدها خوب نمی شوند. همچنین افزود : کار باید بصورت بنیادی و عمیق باشد که شامل الگوشناسی و بررسی آن ها ، در نظر گرفتن مبنا و فلسفه شناسی، مساله شناسی و راهکار شناسی است. نقش آفرینی اجتماعی زن نیز از نکاتی است که باید بصورت دقیق بررسی شود. رشته های تحصیلی، نوع شغل و .. در این زمينه مهم است.

در آخرين جلسه از كارگاه مضمار اين ترم برای دانشجویان سطح سه نیز جلسه ای جداگانه برگزار شد و دكتر عرب اسدي گفت :  برای کارکردن داشتن اتاق فکر فرهنگی الزامی است و شامل رصد، تحلیل و تعیین استراتژی استوي در ادامه سیر مطالعاتی پيشنهادي خود را برای تابستان اعلام و در این بخش تمرین های جداگانه این سطح را نیز بررسی کردند.

 

لازم بذکر است به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان ؛ ششمين جلسه از جلسات کارگاه آموزشی مضمار در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مورخ 17 و 18  اردیبهشت 93 در پژوهشکده اسانس قمصر با حضور 30 نفر از فعالین فرهنگي کانون ها وتشکل های دانشگاه کاشان برگزار شد.


نظر شما :