صفار هرندی: عنصر فرهنگ و فعالیت های فرهنگی کارسازترین عنصر مبارزه است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۵۷۳۳ نهاد
تعداد بازدید:۸۹۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان  گفت: عنصر فرهنگ و فعالیت های فرهنگی کارسازترین عنصر مبارزه است.
صفار هرندی: عنصر فرهنگ و فعالیت های فرهنگی کارسازترین عنصر مبارزه است

محمد حسین صفار هرندی در دانشگاه کاشان افزود: فعالیت های فرهنگی را باید دانشجویان متناسب با ذوق هنری که دارند در زمینه های شعر، نویسندگی و نمایش و تئاتر انجام دهند.

وی با بیان اینکه موضع کار فرهنگی عاطفه است نه خشونت اظهار کرد: در کار فرهنگی نباید شما دانشجویان به  فعالیت هایی که منجر به برخورد خشونت آمیز باشد مواجه شوید.



صفار هرندی، آگاهی و معرفت را بالاترین کار فرهنگی دانست و افزود: دانشگاه ها از جمله اهدافی است که دشمنان روی آن حساب باز کرده اند از این رو دانشجویان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند عناصر بدخواه و ناسازگار با نظام اسلامی در این جایگاه بسیار مهم نفوذ کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیوند اقتصاد و فرهنگ رمز شکوفایی کشور و تحقق یافتن اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی  است.

محمد حسین صفار هرندی با اشاره به اینکه شعارهایی که  در طول 10 سال گذشته انتخاب شده اشاره ای به وجوه فرهنگی، اجتماعی و مسایل اقتصادی داشته است اظهار کرد: بسیاری از شعارهای سال ما مطالبی از قبیل آرایش صحیح سبک زندگی را در حقیقت شروع کرده است.

وی خاطر نشان کرد: شعاری که امسال رهبر معظم انقلاب با عنوان "فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی" انتخاب کردند فضای امروز کشور را رصد و با توجه به اقتصاد مقاومتی که سیاست های آن ابلاغ شد، مسایل کشور را مباحث اقتصادی می دانند.

وی افزود: اگر به افکار عمومی مراجعه شود اولین خواسته ها و دغدغه ها، مباحث پیرامون معیشت، شغل، تورم واعتیاد  و موضوع اقتصاد موضوع روز جامعه است.

صفار هرندی خاطر نشان کرد: در کنار مساله اقتصادی فرهنگ نیز حایز اهمیت است که نبود فرهنگ در کنار اقتصاد مشکلاتی را بوجود آورده است.

وی اظهار داشت:  با توجه به شعار امسال پیوندی بین اقتصاد و فرهنگ بایستی صورت گیرد و تصمیاتی که در حوزه اقتصاد گرفته می شود اثر فرهنگی دارد.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا فرهنگ خودکفا نیست و همه جا یارانه بگیر است افزود: دو موضوع اقتصاد و فرهنگ را باید با عزم ملی و رویکردی جهادی به سمتش برویم.

صفار هرندی گفت: مدیریت جهادی مدیریتی است که می تواند هدایت کند به مدیریت اسلامی و حقیقی.

وی افزود: بعد از اعمال تحریم های ظالمانه ای که کشورهای سلطه گر بر ما داشته اگر یک ملتی بخواهد مستقل زندگی کند و بخواهد آرمان های خودش را جامه عمل بپوشاند باید روی پای خودش بایستد.

وی افزود: مدیریت جهادی علاوه بر اینکه ما را مدیریت می کند که چگونه اقتصادمان را اداره کنیم موجب می شود که ساخت داخلی را به گونه ای آرایش دهیم که دشمنان از تحریم احساس نا امیدی کنند.

صفار هرندی خاطر نشان کرد: وقتی ما در این زمینه به خودکفایی رسیدیم و به مرحله تکنولوژی دست یافتیم دشمن دست از تحریم ها علیه کشورمان دست بر می دارد.


نظر شما :