اولین روز اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان میزبان عالم وسالک الی الله حضرت آیت الله احدی بود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۵۷۳۵ نهاد
تعداد بازدید:۲۲۸۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترنهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه کاشان،اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان دراولین روز خود،میزبان عالم وسالک الی الله حضرت آیت الله احدی بود.
اولین روز اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان میزبان عالم وسالک الی الله حضرت آیت الله احدی بود

حضرت آیت الله مهدی احدی در مورد خلوت کردن اظهار داشت : وقتی دونفر نامحرم با هم خلوت می کنند ، نفر سوم شیطان است، ولی در اعتکاف وخلوت کردن با محبوب ، انسان با قرآن است و نفر سوم خداست.
ایشان افزودند:در خلوتِ اعتکاف خدا ما را صدا می زند در حالی که ما دستهایمان به دعاست و او را صدا می زنیم و در این هنگام فرشته ها نیز اشک می ریزند وخداوند به فرشته ها می فرماید: که بنده ی من هر نفسی که می کشد برایش بنویسید :سبحان الله. در اعتکاف می توان با توبه کردن بوی بد گناه را از خود دور کرد.

وی این سه شبانه روز را فرصتی مغتنم برشمردند تا بتوانیم جایگاهی نزد خدا بیابیم.
آیت الله احدی همچنین به خطبه 225 نهج البلاغه اشاره کردند که در این خطبه حضرت امیر(علیه السلام) می فرمایند:
شما دو کا ر را در زندگی باید انجام دهید: 1- خداوند انیس ترین انیس های عالم است . 2-خداوند راهگشا ترین نسبت به همه ی معتمدین عالم است.
ایشان سپس دلایل این کار را از زبان مولا علی (علیه السلام) بیان فرمودند: 1- چون با کسی انس می گیری که باطنت را خبر می دهد ومی شناسد ،2- با کسی انس می گیری که عمق وجودت را می داند 3- با کسی انس می گیری که میزان بصیرت ما را می داند. 4-  با خدایی انس می گیریم که راز های ما را به ما القا می کند و به ما راز می دهد .(راز طی الارض ،راز چشم برزخی و...) 5- خداوند دوستانی را که برایش بی تابی می کنند می بیند و او هم برای آنها بی تابی  می کند.
ایشان در ادامه تاکید کردند :در تمام تنهایی ها پناهگاه خداست وملاک دین تقواست وملاک تقوا نگهداری نفس وملاک نگهداری نفس ادب وملاک ادب انس با خداست .

این استاد اخلاق همچنین به اهمیت عقل اشاره کردند و افزودند : اگر عقل در حجاب رود دیگر کاری از او بر نمی آید و هیچ کاره است و اینکه پویندگی عقل در خلوت است ، احساس با خدا نشستن و امام زمان  (عجل الله فرجه ) را دیدن.


لازم به ذکر است اعتگاف دانشجویی دانشگاه کاشان با حضور 300 نفر از دانشجویان دانشگاه از سحر گاه روز سه شنبه 13 رجب در مسجد دانشگاه در حال برگزاری است.

 

 لينك دانلود فايل صوتي سخنراني آيت الله احدي

 

 

 


نظر شما :