حضورریاست دانشگاه کاشان درجمع دانشجویان حاضر در اعتکاف دانشجویی

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۵۷۳۷ نهاد
تعداد بازدید:۲۱۵۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، سومین روز از پنجمین اعتکاف دانشجویی دانشگاه کاشان میزبان دکتر عباس زراعت سرپرست دانشگاه بود.
حضورریاست دانشگاه کاشان درجمع دانشجویان حاضر در اعتکاف دانشجویی

دکترزارعت در ظهر روز پنج شنبه در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف دانشجویی خاطرنشان کرد : اصل برپایی مراسم اعتکاف برای عبادت و خلوت با معبود است .

وی با اشاره به آیه 125 سوره بقره گفت : خداوند دراین آیه خطاب به حضرت ابراهیم  می فرماید : خانه ی من را برای طواف کنندگان و سجده کنندگان آماده کن. قبل از اسلام هم اعتکاف بوده و در قرآن از حضرت مریم (س) نام برده شده است .

سرپرست دانشگاه کاشان در ادامه ودر خطاب به دانشجویان معتکف افزود : یکی از برنامه های ما این است که بتوانیم معنویت و   ارز شهای دینی را در دانشگاه پیاده کنیم و در این مسیر نیازمند دعا و همکاری تک تک شما هستیم واز تمام دانشجویان برای حضور در برنامه‌های فرهنگی و دینی دعوت کرد.

رئیس دانشگاه کاشان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، حضور دین و اخلاق را در زندگی همه قشرهای جامعه و به‌ویژه دانشجویان از ضروریات دانست.

لازم بذکر است پنجمین اعتکاف دانشجویی داشنگاه کاشان با حضور 300 نفر از دانشجویان خواهر وبرادر از ساعت 22 دوشنبه 22/2/93 همراه با افتتاحیه وشادیانه ای برای میلاد امیر المومنین (ع) آغاز و تا اذان مغرب و عشا و پذیرایی افطارپنج شنبه  25/2/93  خاتمه یافت که با برنامه های فرهنگی مذهبی شامل مناجات ،حلقه های معرفت ،قرائت دسته جمعی قرآن،بیان احکام ،مشاوره وسخنرانی با موضوعات مختلف معرفتی برای ایام همراه بود.


نظر شما :