برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت الله بهجت با حضور شاگرد ایشان آیت الله احدی در دانشگاه کاشان

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۵۷۴۱ نهاد
تعداد بازدید:۳۳۴۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترنهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه کاشان،مسجد دانشگاه در سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله بهجت میزبان عالم وسالک الی الله حضرت آیت الله احدی از شاگردان وملازمان ایشان بود.
برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت الله بهجت با حضور شاگرد ایشان آیت الله احدی در دانشگاه کاشان

در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قران کریم آغاز شد آیت الله احدی خطاب به دانشجویان ،اساتید،کارمندان و طلاب حاضر در مسجد اظهار کرد : در طول تاریخ امامت و ولایت بهترین الگو برای مردم مدیریت معنوی یا به قول اهل فن مدیریت حبی بوده است . پیغمبر آمده است همه ی مردم را محبوب خداکند.

وی سیره و منش اهل بیت وعلمای بزرگوار وشاگردان مکتب اهل بیت را همان ادامه سیره پیامبر دانست وافزود: منتها قبل از تشکیل حکومت اسلامی نمی توان این مدیریت حبی را حس ولمس کرد ولی امروزه در کشورهای مسلمان وشیعی این مدیریت بخوبی حس می شود.

 آیت الله احدی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه و دانشجویان بایستی قدر این مدیریت معنوی را بدانند گفت : شاخصه های این مدیریت بسیار است و در قرآن وسیره معصومین  هم ذکر شده است که برخی از آنها عبارتند از سمع آنها فیزیکی نیست و فقیهانه و عالمانه است .

این عارف الی الله افزود : سمع فیزیکی راهبرد کاری به انسان می دهد وبه دردزندگی دنیایی انسان می خورد. و آنچه در مدیریت حسی و مادی نصیب شما می شود یکسری رفتارهای است که دنباله آنها لهو ولعب است و همه موقتی هستند . و نهایت دستیابی انسان در عالم محسوسات به آنها به ویلاوماشین و همسربازی منتهی می شود .

وی همچنین با تأکید براینکه اگر بتوانیم سمع فیزیکی را تقویت کنیم می توانیم آن را به سمع فقیهانه تبدیل کنیم افزود : اگر امثال معصومین وعلمای عصر مانند ایت الله بهجت در حال نماز گریان نشوند واشک نریزند با کسی که در عالم محسوسات غرق است تفاوتی ندارند و نتوانسته اند به محصولات ماورایی دست پیداکنند. سمع فقیهان درونگراست ،جمیل است نه جمال.

آیت الله احدی تحجد وشب زنده داری مداوم ولو اندک را زمینه دستیابی به محصولات ماورایی دانست وتصریح کرد : اولین گام این است که شنیدنی هایتان را کنترل کنید و گام دوم این است که طمع خود را کاهش دهیم . عارف تمام طمعش در این است که با انسان های خوب و خداترس حشرونشرداشته باشد بخاط اینکه بین خوف ورجا زندگی می کند . ازیک طرف برق شمشیر شهوت عقل اورا ذبح می کند و از طرف دیگر طمع.

وی در پایان به حاضران درمسجد مخصوصا جوانان دانشجو توصیه کرد که ذکر یونسیه را درسجده هایتان زیاد بگویید و بدانیدکه گره بسیاری از مشکلات در گفتن این ذکر است و اگر مدیریت معنوی در زندگی شما حاکم شود مبانی اعتقادی ومعنوی شما درست شده است.

لازم بذکر است مراسم سالگرد ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله بهجت با حضور شاگرد وملازم ایشان حضرت آیت الله احدی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان در روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه با استقبال پرشور اساتید،کارمندان و دانشجویان دانشگاه و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.


نظر شما :