مدیریت جهادی یعنی توکل بخداوند در تمام امور

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۵۷۴۲ نهاد
تعداد بازدید:۹۱۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان درجمع دانشگاهیان حاضردر مسجد اظهارکرد: توجه به ولایت تامه الهی باعث موفقیت انسان در مدیریت های او می شود.
مدیریت جهادی یعنی توکل بخداوند در تمام امور

مسئول نهاد رهبری اظهار کرد: گاهی اوقات پیش آمده که انسان تصمیم به انجام کاری را می گیرد مثل اینکه کتابی بنویسد،جلسه ای شرکت کند و... ولی اتفاقاتی که می افتد مانع از رسیدن انسان به نتیجه مطلوب می شود وممکن است انسان در این حالت دچار یأس وناامیدی شود .

وی با اشاره به آیه 30سوره انسان افزود : اگر انسان باور داشته باشد که این جهان حاکم ومدیری دارد (لله مافی السموات والارض)  ایمان و اعتقاد به تقدیر الهى باعث مى گردد که آدمى در مقابل رویدادها ـ چه خوب و چه بد ـ خود را نبازد.

خادمیان در ادامه به عنوان نمونه به شکل گیری انقلاب اسلامی ونقش امام خمینی (ره) اشاره کرد وافزود : امام (ره) در سال 42 قیام خود را شروع کرد که در همان زمان  با سرزنش های افراد بسیاری در رابطه با اینکه این حرکت به نتیجه نمی رسد وتلاش ایسان بیهوده است مواجه شدند اگر امام  (ره) در آن زمان به خداوند توکل نمی کرد و به  آنها توجه می کرد ودست از تلاش خود برمی داشت هیچ گاه این انقلاب در سال 57 به پیروزی نمی رسید .

مسئول نهاد رهبری تصریح کرد: با وجود تمام ابزارهایی که شیطان بزرگ آمریکا در دست دارد از وهابیت و انحرافاتی که به دین وارد می کنند تا سلاح های شیمیایی و تاکتیک های نظامی و اتاق های جنگ ونمونه های آن در جنگ سوریه  بارز بود ولی خواست خداوند بر این بود که بشار اسد با مشورت های مقام معظم رهبری برپا بماند وبکار خود ادامه دهد.

وی در پایان افزود : اگر انسان ولایت الله را درک کند دچار غرور معنوی می شود وبه آرامش می رسد. امثال آیت الله بهجت  که در ایام سالگرد رحلت ایشان قرار داریم به خاطر قبول این ولایت الهی آرامش در کلامشان موج می زد. مدیریت جهادی یعنی اینکه در تمام امو به خداوند توکل داشته باشیم .


نظر شما :