آن چه ایمان را بارور می کند و به نتیجه می رساند، مقاومت است

۰۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۳ کد : ۱۵۷۴۶ نهاد
تعداد بازدید:۱۱۳۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان درجمع دانشگاهیان حاضردر مسجد اظهارکرد: آن چه ایمان را بارور می کند و به نتیجه می رساند، مقاومت است وگرنه چه بسیار مؤمنانى که بد عاقبت شدند.
آن چه ایمان را بارور می کند و به نتیجه می رساند، مقاومت است

مسئول نهاد رهبری در ادامه مباحث عوامل موفقیت و مدیریت موفق در قرآن و با اشاره به آیه 30سوره فصلت، اظهار کرد: استقامت، در کنار ایمان ارزش است وگرنه کفّار نیز بر باطل خود استقامت دارند (قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا) . اولین مسئله این است که وقتی استقامت برای خدا باشد زیباست وبرای غیر خدا بی ارزش است .

وی افزود : گاهی اوقات ما درگفتن ربنا مشکل داریم .رب ما پول ،مقام ،استاد ،هوش و عقل و قرادادهای ما می شود . باید رب ما تنها الله باشد .خالق بودن خدا را بسیارى قبول دارند ولى در تدبیر امور پاى دیگران را به میان مى‏آورند؛ مهم آن است که انسان در ربوبیّت خداوند مقاومت کند یعنى هیچ قانون و برنامه‏اى را از غیر خدا نپذیرد.

خادمیان در ادامه تصریح کرد:استقامتى ارزشمند است که طولانى باشد(ثمّ استقاموا) و کلمه «ثمّ» براى زمان و فاصله‏هاى دور است. امام خمینی (ره) اگرمی توانست در مقابل ظلم شرق وغرب بایستد همه را از گفتن ربناهای درست در نمازهای  خود دارد. ربنای درست استقامت می خواهد .

وی در ادامه تفسیرآیه 30 سوره فصلت افزود : تنزل الملائکه  دلالت دارد برآن موقعی که انسان در حال مرگ نزول ملائکه را در شب اول قبر می بیند و در برخی تفاسیرآمده که  برای مومن هر لحظه اتفاق می افتد .در امتحانات سخت الهی ملائکه برای دستگیری انسان مومن فرود می آیند .بر مؤمنان مقاوم فرشتگان نازل مى‏شوندو بر گناهکاران، شیاطین.

مسئول نهاد رهبری درپایان با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس که فرمودند : کسانی که می‌خواهند سازش و تسلیم در برابر زورگویان را ترویج و نظام اسلامی را متهم به جنگ‌طلبی کنند، در واقع مرتکب خیانت می‌شوند افزود : مقاومتِ در راه حقّ، هم خوف از آینده را برطرف مى‏کند(لا تخافوا) و هم حزن و اندوه نسبت به گذشته را( لا تحزنوا)


نظر شما :