تعدد اسامی و القاب حضرت مهدی (عج) علامت و نشانه ای برای شناختن بهتر ایشان است

۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۸:۱۵ کد : ۱۵۷۵۵ نهاد
تعداد بازدید:۷۳۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان درجمع دانشگاهیان حاضردر مسجد  اظهارکرد: القاب واسامی بسیاری که برای امام زمان (عج) وجود دارد علامت ونشانه ای برای شناختن بهترایشان است .
تعدد اسامی و القاب حضرت مهدی (عج) علامت و نشانه ای برای شناختن  بهتر ایشان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس خادمیان درجمع دانشگاهیان حاضردر مسجد ضمن عرض تبربک به مناسبت فرارسیدن ایام ولادت حضرت مهدی (عج) و نیمه شعبان اظهارکرد: القاب واسامی بسیاری که برای امام زمان (عج) وجود دارد علامت ونشانه ای برای بهتر شناختن اوست .

مسئول نهاد نمایندگی رهبری صحبت های خود را با اشاره به اینکه چرا امام زمان (عج) در دعاهای وارد شده مانند ندبه ،آل یاسین و... با قریب به 80 اسم ولقب مطرح شده اند افزود : کاربرد یک اسم برای شناخت و ونشانه ای برای رسیدن به یک فرد است .

وی گفت : یکی از دلایل وجود این اسامی جوی بود که حضرت مهدی (عج) در آن متولد شد وخفقان عباسی حاکم بود که بعضی از این القاب واسامی به شکل کنایه ای ورمزی برای استفاده وشناخت خواص که همان شیعیان آن زمان بوده به کار می رفته است.

خادمیان درادامه افزود : امام زمان (عج) می خواهد درفضای تاریخ بشر یک رخداد همه جانبه ایجاد کند و بیش از هزاروچندسال است که حضور دارد که گاهی به غلط غیبت را مساوی عدم الوجود وعدم الحضور می دانند. حضرت می خواهد یک تحول جهانی در ابعاد سیاسی، اجتماعی ،دینی ،اخلاقی و فردی ایجاد کند و طبیعی است که هر یک از اسامی ایشان به یکی از ابعاد اشاره دارد.

مسئول نهادرهبری یکی از القاب مشترک بین مسلمانان ومسیحیان را "منتظر"دانست و افزود : ما معتقدیم که حضرت مسیح هم مانند امام زمان (عج) حضور دارد ولی ظهور ایشان بعد از ظهور حضرت اتفاق می افتد و مسحیانی که غرض نداشته باشند زمانی که ببینند حضرت مسیح (ع) در نمازی که حضرت در مسجدالاقصی اقامه می کند به ایشان اقتدامیکند به دین اسلام وتشیع ایمان می آورند.


نظر شما :