حجت الاسلام سید حسین حسینی : خطبه غدیر یک دوره کامل اسلام شناسی است

۰۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۵۷۶۶ نهاد
تعداد بازدید:۳۲۱۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ اردوی غدیری  شرکت کنندگان در مسابقه حفظ خطابه غدیر و نشست صمیمی باحجت الاسلام سید حسین حسینی نویسنده کتاب سروش آفتاب برگزار شد.
حجت الاسلام سید حسین حسینی : خطبه غدیر یک دوره کامل اسلام شناسی است

حسینی در این نشست صمیمی خاطر نشان کرد :  3 انفجار در دنیای کنونی رخ داده است که عبارتند از :   1. دنیای ما دنیای انفجار آی تی و اطلاعات است و محاسن ومعایبی هم دارد .

وی درجمع شرکت کنندگان مسابقه حفظ خطبه غدیردانشگاه کاشان گفت  :  انفجارآی تی خوبی های زیادی داشته اما خطراتی هم دارد. مخصوصا بعد از برنامه نویسی دستگاههای اینترنتی مثل وات ساپ و فیس بوک و... . از جمله بدی های آن این است که فرزند دوره ابتدایی ما وقتی وارد اینترنت می شود براحتی می تواند به فضای مخرب این فضا دسترسی پیداکند .

 

2

2. زمان بمباران خدا،ادیان و بخصوص تشیع است . چرا تشیع چون حقانیت آن دودوتاچهارتاست .

3. زمان غفلت و تغافل دینداران است . غفلت برخلاف تغافل از روی عمد نیست.  دیوارها و حریم های شخصی تمام جهان با ورود اینترنت به خانه ها فر ریخته است و ما نسبت به آن بی تفاوتیم .

ایشان با اشاره به اینکه 48 سال است که در حال تبلیغ و مناظره با فرقه های مختلف می باشد افزود : اشکالاتی که در زمان ابابکر و عمر مطرح بوده است در حال حاضر با فرمول های جدیدی عنوان می شود. تشیع امروز برای جامعه ی شیعی 2 تابلو دارد که یکی بالاتر و دیگری کمی پایین تر وکوچکتر است . تابلوی بالایی ولایت و محبت امیرالمومنین علی (ع) است وتابلوی پایینی چادر وحجاب زنان است .

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد : دشمنان  ، عقاید ما را طوری بمباران کردند که دختران متدین  و مذهبی ما معتقدند که حجاب ضرورت ندارد و قسمت اعظمی از فسادهای اجتماعی از بی حجابی هاست .

نویسنده کتاب سروش آفتاب همچنین  گفت : با مشاهده سایت های اینترنتی می توان فهمید که اشکالات آنها به دین در رابطه با خدا واصل نبوت خیلی کم و در مقابل به قرآن به نسبت زیاد و در رابطه با ولایت امیرالمومنین (ع) بسیار زیاد است . اگر عدد این شاکالات را بفرض  به ادیان و اسلام 1000 در نظر بگیریم 950 عدد آن به تشیع و ولایت امیرالمومنین (ع) ربط دارد .

 

ایشان افزود : دشمن به سه چیزهجوم کرده است : 1. حدیث (اهل بیت ) 2.ولایت و محبت امیرالمومنین(ع) 3. حجاب وچادر زنان . اروپا وقتی خواست کشورهای اسلامی را به فساد دچار کند اختلاط دختر وپسر را عادی جلوه داد .

حسینی با اشاره به اینکه پیغمبر در روز عید غدیر خطاب به مردم فرمود : انی تارک فیکم الثقلین ؛ کتاب الله (قرآن) و عترتی (اهل بیت)  افزود :اهل سنت به ظاهر دین که قرآن است چسبیده اند که حتی دررعایت  آن هم کوتاهی های بسیاری دارند .

وی نماد اولیه خطبه غدبر را ثقلین دانست وگفت :  وقتی خطبه غدیر را پیغمبر بین 3 الی 4 ساعت بعد از نماز ظهروعصرایراد فرمود ، تمام 23 سال نبوت خود را در این خطبه خلاصه کرد که شامل توحید ،نبوت ،معاد ،امام  زمان (عج الله) ،احکام ،اخلاق وبسیاری موارد دیگر است و می توان گفت که یک دوره کامل اسلام شناسی است .

وی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد :اهل بیت (سلام الله علیها) تأکید بسیاری بر معرفت الله یعنی معرفت ائمه و شناخت دشمنان ائمه داشته اند و در این رابطه  زیارت عاشورا یک دوره کامل انسان شناسی است .دشمنان در چندسال اخیر تمام هم وغم خود را گذاشته اند تا بگویند لعن های زیارت عاشورا ساختگی است .

نویسنده کتاب سروش آفتاب خطاب به حاضران در جلسه گفت : بیایید امیرالمونین (ع) وتشیع را بشناسیم و این با شناخت خطابه غدیر و فدک میسر می شود . بیایید خطبه غدیر و فدک را فرهنگ سازی کنیم وبعد از شناخت خود آن را به دیگران هم بشناسانیم .

اقامه نماز جماعت ظهرو عصر به امامت حجت الاسلام سیدحسین حسینی و پذیرایی ناهار پایان بخش حضور در موسسه خطابه غدیر بود .

 

این اردو به مقصد تهران و با همکاری و مساعدت  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در روز پنج شنبه 5 تیرماه ؛ شامل حضور در موسسه خطابه غدیر ونشست صمیمانه با حجت الاسلام سید حسین حسینی رئیس موسسه خطبه غدیر و نویسنده کتاب سروش آفتاب ،زیارت امامزاده صالح بن موسی بن جعفر(علیه اسلام) و زیارت مرقد امام خمینی (ره) برگزار شد.


نظر شما :