حجت الاسلام اختیارزاده : تاکنون حدود ۳۰۰ جلد خطبه غدیر به همت خیرین در اختیار دانشجویان قرار گرفته است

۱۵ تیر ۱۳۹۳ | ۰۹:۱۹ کد : ۱۵۷۷۲ نهاد
تعداد بازدید:۸۰۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت الاسلام احمد اختیارزاده امام جماعت خوابگاه خواهران اظهار داشت: انسان شیعه چنانچه بخواهد اهل نجات ورستگاری شود با تأمل درخطبه غدیرمقصود خویش را به طور طبیعی می یابد.
حجت الاسلام اختیارزاده : تاکنون حدود ۳۰۰ جلد خطبه غدیر به همت خیرین در اختیار دانشجویان قرار گرفته است

امام جماعت سالن ریحانه در جواب این سوال که چرا از میان آن همه ادله ومعارف اسلامی که در دست داریم خطابه غدیر پیامبر (ص) را در مسابقات مدنظر قرار داده ونسبت به آن سرمایه گذاری کردید؟ افزود : به راستی اگر یک مسلمان به طور صادقانه بخواهد به حقانیت امام علی (ع) و ولایت بر حق و همچنین حقیقت او پی ببرد ، خواهد یافت که یکی از ادله و حجت های متقن و بزرگ وکلیدی این معرفت (برای یافتن گمشده خود بدون هیج تعصب بی جا و غرض ورزی) خطابه غدیراست.

حجت الاسلام اختیارزاده در ادامه گفت : خطبه غدیر را رسول خدا (ص) حدود بیش از سه ربع ساعت در آن شرایط بسیار سخت و حساس و در آن گرمای سوزان (در منطقه غدیر خم) ایراد فرمودند تا حق بر همه آشکار گردد.

وی همچنین تأکید کرد : انسان شیعه چنانچه بخواهد بداند که اهل نجات و رستگاری است یا نه با اندک تأملی در این خطبه مقصود حقیقی و واقعی خویش را به طور طبیعی خواهد یافت . بنابراین برآن شدیم که این موضوع بسیار مهم و با عظمت را مورد توجه اذهان و افکار جویندگان حق قرار دهیم .

مدیر حوزه علمیه برزک با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی حفظ خطابه غدیرحدود 5 سال است که با مشارکت خیرین در دانشگاه کاشان اجرا می شود، خاطرنشان کرد : تاکنون حدود 37نفر از دانشجویان موفق به حفظ خطابه غدیر شده و  به کربلای معلی و نجف اشرف اعزام شده اند.

اختیارزاده در ادامه افزود : در سال جاری حدود 300 جلد کتاب سروش آفتاب با یک سوم قیمت بین افراد ثبت نام کننده در این مسابقه که با مساعدت خیرین این طرح تهیه شده، توزیع گردیده است .

وی در پایان از کلیه کسانی که در این طرح همکاری داشته اند شامل مجموعه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، از جمله مسئول اسبق دفترنهاد حجت الاسلام خادمیان و مسئول فعلی حجت الاسلام روحانی ، مدیر اجرایی دفتر آقای کریمیان ، واحد خواهران و دانشجویانی که در اجرای این مسابقه بزرگ و پرخیر و برکت همکاری کرده اند تشکر و قدردانی کردند.

لازم بذکر است مسابقه کتابخوانی حفظ خطابه غدیر در سال جاری نیز از دو کتاب سروش آفتاب و شرح اعتقادات خطبه غدیر نوشته سید حسین حسینی  در حال برگزاری است که در چهار مرحله برگزار و در هرمرحله از بخشی از کتاب آزمون گرفته می شود. جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص نحوه برگزاری آزمون می توانید به سایت اینترنتی ghadir.kashanuni.irمراجعه کنید.


( ۱ )

نظر شما :