آیت الله نمازی : دانشمندان واساتید باید شعار مرگ بر آمریکا را تبدیل به مبانی علمی وکاربردی کنند

۱۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۱ کد : ۱۵۷۹۲ نهاد
تعداد بازدید:۶۲۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار با اساتید طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان بیان داشت: وقتی خداوند سبحان بر تحقق امری اراده کند همه اهل زمین هم اجماع کنند، نمی توانند .
آیت الله نمازی : دانشمندان واساتید باید شعار مرگ بر آمریکا را تبدیل به مبانی علمی وکاربردی کنند

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه در 1400 سال پیش تا قبل از انقلاب اسلامی هیچ حکومتی با این طول وعرضی که جمهوری اسلامی دارد در تاریخ تشیع سابقه ندارد واگر بوده بعد از مدتی سرکوب شده و رهبران آنها به شهادت رسیده اند افزود: انقلاب مایک نهضت استثنایی است که امواج آن برهمه ی کره زمین تأثیر گذاشته است .

وی با بیان اینکه نمی دانیم در پشت صحنه ی این رویداد تاریخی چه رازی نهفته است که اولا خداوند به وسیله حضرت امام خمینی (ره) که یک فقیه مجاهد بود این نهضت جهانی را برپاکرد و ثانیا خداوند در نسل معاصر ایران زمین چ دیده است که آنها رابه عنوان امت وپیرو امام به صحنه آمدند وقیام کردند و یک نظام مقتدر شاهنشاهی که وابسته ی به تمام دولت های شرق وغرب بود را واژگون کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود: بنابراین اینطور نیست که کسی تصور کند این انقلاب یک اتفاق بوده و بدون عقبه وپشتوانه های معنوی بوده است . پشتوانه ی این نهضت عاشورا وتاسوعا وتفکر توحیدی است .

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز ما یک شرایط استثنایی است وآرام آرام به سمت ظهور امام عصر (ارواحنافداه) حرکت می کنیم ودرآستانه ظهور همه ی معادلات ومحاسبات بهم می ریزد افزود : بایستی خود را برای این شرایط آماده کرد . آماده سازی حرکت بشر به سمت مصلح جهانی مخصوصا جوان هایی که به عنوان امانت در اختیار ما هستند یکی از وظایف اصلی شما اساتید است .

آیت الله نمازی در ادامه افزود : آن بخش از اسلام که امروزه مسکوت مانده است پرداختن به مباحث سیاسی اسلام است ولی علی رغم آن که 35 سال از آغاز انقلاب اسلامی وتشکیل حکومت اسلامی در ایران می گذرد اما هنوز مباحث سیاسی اسلام آنچنان که باید وشاید فضای علمی دانشگاهها وحوزه های علمیه مارا فرا نگرفته است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه از مباحث مهم سیاسی اسلام استکبار شناسی است تصریح کرد: دانشمندان بایستی شعارهایی که جامعه وملت می دهند را تبدیل به مبانی علمی کنند که از جمله ی ان شعارها مرگ بر آمریکاست.

وی  گفت : آیات متعددی در قرآن در رابطه با استکبار شناسی وجود دارد که از جمله آن آیه 29 سوره فتح می باشدکه در آن شرایط امت اسلامی ونشانه ها وعلائم آن داده شده است که عبارتند از : معیت امت با رهبر (مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ) ، اظهار خشم ونفرت نسبت به جبهه ی دشمن که مظهرامروز آن صهیونیست بین المللی و آمریکاست (أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ) ،هم دلی وهمبستگی احزاب وگروههای سیاسی نسبت به یکدیگر وجلوگیری از اختلافاتی که به نفع کشور وملت نیست (رُحَمَاء بَيْنَهُمْ)، اهل بنگی واطاعت خدا بودن (رَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا) ، خدامحوری وتحصیل رضای خدا وجلوگیری از پرداختن به علائق وخواسته های شخصی (بْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا)

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به الگویی که امروزه ملت ایران در زمینه صبر وپایداری برای مردم منطقه دارد افزود : وجدان های خفته جهانی بیدار شده اند و این شعار تولید ایران که مرگ بر اسرائیل است را حتی در خود منطقه اسرائیل سر می دهند.

آیت الله نمازی افزود : بشر امروز با سه بحران  روبروست: بحران رهبری ،بحران اقتصادی وبحران اخلاق وهویت . امروز روز مدیریت جهانی است ، مجاهدانه باید کار کرد و شرایط جهانی این وظیفه مهم رابه ما گوشزد می کند .

در ابتدای این نشست، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  ضمن گزارشی از طرح ضیافت اساتید دانشگاه کاشان ،هدف از این نشست را تجدید عهد وپیمان با مقام ولایت واعلام ولایت مداری جمع اساتید و بهره گیری از رهنمودها و تذکرات امام جمعه کاشان با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید  عنوان کردند.

  لازم بذکر است طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان با حضور 100 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی  تا 13 شهریور ماه ادامه دارد.


نظر شما :