کارشناس نقد فیلم مؤسسه شهید آوینی : باربی فقط یک عروسک نیست ، سبک زندگی زن غربی است

۱۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۹ کد : ۱۵۷۹۳ نهاد
تعداد بازدید:۱۴۶۹
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ؛ حجت‌الاسلام سیدسیلمانی کارشناس رسانه‌ واستاد حوزه ودانشگاه در سومین روز از طرح ضیافت اندیشه اساتید اظهار داشت : رسانه مهم ترین    ابزار جنگ نرم است .
کارشناس نقد فیلم مؤسسه شهید آوینی : باربی فقط یک عروسک نیست ، سبک زندگی زن غربی است

حجت الاسلام سیدسلیمانی با بیان اینکه جنگ نرم اکنون به وجود نیامده بلکه سابقه‌ای دیرینه دارد، افزود: از نمونه بارز جنگ نرم می‌توان به تغییر تفکر حضرت آدم(ع) با وسوسه شیطان برای خوردن میوه ممنوعه اشاره کرد.

کارشناس نقد فیلم مؤسسه شهید آوینی با اشاره به مباحث سواد رسانه اي ، از اهميت رسانه هاي تصويري سخن به ميان آورد و افزود: 75 درصد يادگيري ناشي از حس بينايي، 13 درصد حس شنوايي و بقيه ناشي از حس لامسه و... است . متاسفانه ما در زمينه تصويري كار قابل توجهي انجام نداده ايم و بيشتر در زمينه شنوايي بودهكه تأثيرقابل توجهي درمخاطب ندارد.

 

وی در ادامه تاریخچه ساخت عروسک باربی  را برای اساتید حاضر بیان کرد وگفت : در سال 1949 کمپانی متل ، امتیاز عروسک آلمانی لی لی را خرید. لی لی عروسکی بود که از یک زن خیابانی آلمانی به همین نام الگو برداری شده بود ؛ پس از مقداری تغییرات در صورت بندی لی لی ، باربی به دنیا آمد ؛ باربی گرفته شده از نام باربرا دختر رئیس کمپانی متل است .

سید سلیمانی تصریح کرد:باربی فقط یک عروسک نیست که در دستان کودکان وجود دارد ، بلکه یک مبلغی بسیار قوی و موثر است که فرهنگ زن غربی را به کودکان و حتی بزرگسالان ما آموزش میدهد.

 

این کارشناس حوزوی سینما افزود: باربی علاوه بر این که فقط قسمت کوچکی از دنیای یک دختر بچه باشد ، توانسته است زندگی کودک را تسخیر خود کند؛ باربی با پوشیدن لباسهای مختلف و حتی زننده ، ذهن و فکر کودک را به آنچه که سازندگان این عروسک میخواهند سمت و سوق میدهد.این از آنجایی معلوم است که باربی با هر نوع مدل و اسمی وارد بازار شده است:باربی رقاص، باربی دوچرخه سوار ، باربی فاحشه ، باربی ضد تروریست ، باربی کماندو، باربی انتحاری ، باربی حامله وبرای ساخت هر کدام از این مدل عروسکهای باربی هدفی اختیار شده است

وی عروسک‌ باربی را ساخته دست دشمنان اسلام دانست و گفت: الگوسازی عروسک‌ باربی صرفاً برای جلوگیری از فرزند پروری و‌ تولد فرزند بوده که در تغذیه دختران تأثیر داشته است ، اما آموزه‌های اسلام بر سلامت بانوان تأکید کرده و در توصیه‌های تغذیه‌ای سعی دارد، شرایط بارور شدن را برای مادران فراهم می‌کند.

حجت الاسلام سید سلیمانی در ادامه به بررسي شبكه فارسي زبان بي بي سي و برنامه هاي اين شبكه پرداخت وبا پخش كليپ های مرتبط گفت : برخي از برنامه هاي اين شبكه اگرچه ظاهري فرهنگي ، هنري و حتي ترافيكي دارند ولي زيربناي اعتقادي و هويتي ما را نشانه رفته اند

وی ترویج اسلام آمریکایی را مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام دانست و گفت: غربیان برای اینکه عروسک باربی را وارد کشورهای اسلامی کنند برای این عروسک، روسری طراحی کردند در حالی که آرایش صورت باربی پاک نشده و این همان اسلام آمریکایی است که ظاهر را اسلامی نگه داشته اما طرز تفکر که همان اسلام آمریکایی است را ترویج می‌دهند.

لازم بذکر است طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان با حضور 100 نفر از اساتید و اعضای هیات علمی تا 13 شهریور ماه ادامه دارد.


نظر شما :