۱۰هزار استاد در ۲۸۰ مرکز دانشگاهی در طرح ضیافت اندیشه اساتید شرکت کردند

۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۲ کد : ۱۵۷۹۸ نهاد
تعداد بازدید:۲۲۸۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، رییس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور در آیین اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان، از حضور ۱۰هزار استاد در ۲۸۰ مرکز دانشگاهی در طرح ضیافت اندیشه سراسر کشور خبر داد.
۱۰هزار استاد در ۲۸۰ مرکز دانشگاهی در طرح ضیافت اندیشه اساتید شرکت کردند

حجت الاسلام والمسلمین "سید مهدی ساداتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نژاد"، با اشاره به حضور پرشور اساتید در کارگاه های دانش افزایی این طرح، اظهار داشت: از سه سال گذشته تاکنون حدود 50هزار نفر از اساتید دانشگاهی کشور در این دوره های دانش افزایی شرکت داشته اند.

وی افزود: کارگاه هایی با محوریت موضوعات اخلاق حرفه ای، معرفت شناسی و جریان شناسی در طول این طرح برگزار و با استقبال اساتید رشته های مختلف مواجه شد.

عضو هیات علمی گروه حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در ادامه تاکید کرد: اساتید دانشگاه بایستی علاوه بر ایفای نقش آموزش و پژوهش، در زمینه ارتقای سطح فرهنگ، معرفت و بصیرت دانشجویان نقش اساسی داشته باشند.

ساداتی نژاد با اشاره به آیین نامه ارتقاء آموزشی اساتید، ارایه مشاوره تحصیلی و مذهبی به دانشجویان در مرکز هم اندیشی اساتید، بیان کرد: ارایه کتاب با رویکرد دینی، برگزاری کارگاه های دانش افزایی، برگزاری جلسات هم اندیشی و دوره های طرح ضیافت اندیشه از مهمترین راه های افزایش ارتقای فرهنگی اساتید است.

ریيس مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي كشور همچنین اظهار داشت:با توجهرسالت بزرگ اساتید در تربیت نسل آینده ، برگزاری چنین طرح هایی با هدف دانش‌افزایی و تعمیق بصیرت دینی برگزار می شود.

 ساداتی نژاد یادآور شد: تمام سعی و تلاش مرکز هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه های سراسر کشور، اعزام اساتید با مدارج علمی بالا به مراکز برگزاری این طرح هاست که از میان 237 استاد برجسته، حدود یکصد و40 استاد به این منظور انتخاب شدند.

 

100 نفر از اساتید دانشگاه های کاشان به مدت یک هفته در طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه کاشان شرکت داشتند.

همچنین در حاشیه این طرح علاوه بر کارگاه های آموزشی، ویژه برنامه‌های فرهنگی، جلسه هم‌اندیشی، دیدار با علمای منطقه کاشان، پخش و نقد فیلم، مسابقه کتاب خوانی و ورزشی برگزار شد.


نظر شما :