حجت الاسلام والمسلمین روحانی : سعادت حقیقی در دامان قرآن و اهل بیت است

۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۵۸۰۰ نهاد
تعداد بازدید:۹۸۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان،حجت الاسلام والمسلمین "اسدالله روحانی"در جمع اساتید دانشگاه های کاشان، سعادت حقیقی را در گرو انس و پیوند با قرآن و اهل بیت(ع)، دانست.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی : سعادت حقیقی در دامان قرآن و اهل بیت است

وی با اشاره به مفهوم سعادت حقیقی، افزود: سعادت، در جایی معنا دارد که همراه با آرامش و بدون رنج باشد و راهکار دستیابی به آن تنها در کلام خداوند و اولیا و پیشوایان دین آمده است.

این استاد اخلاق تاکید کرد: به فرموده امام رضا(ع)، عقل در مفهوم حقیقی، آن چیزی است که خداوند با آن پرستیده می شود که با توجه به این کلام نورانی، به معنای "بنده" منتقل می شویم.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: بنده، تابع و تسلیم پروردگار خویش بوده و در کنار کار، تلاش و وظیفه شناسی، راضی به رضای اوست.

وی در ادامه یادآور شد: بندگان خداوند بنا به فرموده امیرالمومنین(ع)، خواستار رشد و سعادت بوده و برای رسیدن به آن، موانع رشد را شناخته و از آن دوری می کنند که همه اینها در پرتو بندگی و اطاعت خداوند میسر است.

 

روحانی، پیروی از اهل سعادت را در این مسیر مهم دانست و گفت: چنگ زدن به دامان اهل بیت(ع) و پیشوایان دینی، همان پیروی از اهل سعادت است.

 

 

اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت دانشگاه کاشان، پس از زیارت حضرت محمدهلال ابن علی(ع)، با علمای شهرستان آران و بیدگل دیدار کردند.


نظر شما :