تحصیل علم همراه با اخلاق و تعهد در کار، آینده درخشانی را برای شما دانشجویان رقم می زند.

۰۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۵۸۱۸ نهاد
تعداد بازدید:۱۱۰۷
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  در مراسم جشن دانشجویان جدید الورود پردیس خواهران  ارزش علم را بسیار رفیع دانست و به دانشجویان توصیه کرد قدر این فرصت های تحصیل در دانشگاه را غنیمت بدانند.
تحصیل علم همراه با اخلاق و تعهد در کار، آینده درخشانی را برای شما دانشجویان رقم می زند.

 حجت اسلام روحانی خوب درس خواندن و تعهد را دو اصل اساسی در موفقیت دانشجویان در تحصیل علم برشمرد و افزود: تحصیل علم همراه با اخلاق و تعهد در کار، آینده درخشانی را برای شما دانشجویان رقم می زند.

رئیس دانشگاه کاشان با تبریک شروع سال جدید تحصیلی، توجه اساسی و اصولی به علم و دانش را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: خوب و بد آینده در دست شماهاست و سعی کنید دانش را خوب فرا گیرید.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه علم را به خاطر علم باید آموخت اظهار داشت: بر حسب تجربه اگر دانش را به خاطر دانش یاد بگیرید موفق خواهید شد و در زمان فراغت از تحصیل مشکل بیکاری نخواهید داشت.

وی اخلاق و فرهنگ را همراه با علم لازمه موفقیت در تحصیل دانشجویان دانست و افزود: اگر کسی دارای بالاترین مدارج علمی باشد ولی دانش و فرهنگ نداشته باشد، علمش فاقد ارزش است.

رئیس دانشگاه کاشان رعایت حجاب و عفاف را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: رفتار شما در جامعه بایستی به گونه ای باشد که شما را به عنوان دانشجو، نمونه و الگو قرار دهند.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: کتاب نهج البلاغه گنجینه ای از آموزه های دینی است که با مانوس شدن با آن رستگار خواهید شد.

رئیس پردیس خواهران دانشگاه کاشان در این مراسم با بیان اینکه  توسعه متوازن و پایدار از اصول سند چشم انداز است، افزود: این توسعه متوازن بایستی بر اساس آموزه های دینی، قرآنی و دستاوردهای علمی باشد.

دکتر قاسم پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که اقتدار حقیقی یک ملت در گرو اقتدار علم است اظهار داشت: علم است که  اقتدارهای سیاسی، اقتصادی  را برای یک ملت رقم می زند.

وی به تبدیل علم به فناوری تاکید کرد و افزود:  علم و دانش بایستی کاربردی و تجاری سازی شده و به ثروت تبدیل گردد.

رئیس پردیس خواهران دانشگاه کاشان توسعه علمی را مولد توسعه های دیگر دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس این سند و این محورهای ترسیم شده، وظیفه خانواده بزرگ دانشگاهیان است تا با بازاندیشی و تعامل درنقش و رسالتی که دارند افق های جدیدی را پیش روی ما قرار دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه مبداء تفکر است افزود: علم آموزی وقتی می تواند استمرار پیدا کند که بر پایه دین باشد و بر این اساس است که جامعه  مسیر صلاح و درستی را پیدا می کند.


نظر شما :