حجت الاسلام قرائتی: درسهای قرآن در دانشگاهها باید احیاء شود

۱۴ آبان ۱۳۹۳ | ۰۸:۰۱ کد : ۱۵۸۳۸ دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۷
رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: درسهای قرآن در دانشگاهها بایستی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان زنده و احیاء شود.
حجت الاسلام قرائتی: درسهای قرآن در دانشگاهها باید احیاء شود

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع کارکنان دانشگاه کاشان گفت:  تمام مشکلات و مسایل جامعه به دلیل این است که با قرآن فاصله داریم ولی متاسفانه قرآن را آنگونه که باید هنوز نشناخته ایم و درک نکرده ایم.

وی تفسیر قرآن در دانشگاه را لازم دانست و افزود: از آنجا که کاشان به نام شهر نهج البلاغه و قرآن موسوم است ، بایستی دانشگاه کاشان با ابتکار عمل سعی کند تا استادان نهج البلاغه شناس و قرآن شناس به جامعه تحویل دهد و در کشور الگو شود.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانیکه قرآن را بدرستی نشناسیم کسب مدارج بالای کارشناسی ارشد و دکترا، دردی را از جامعه نمی تواند برطرف کند و بی فایده است.

وی قیام امام حسین(ع) و تاریخ کربلا را نمونه ای از آموزه های دینی دانست و افزود: یکی از امتیازات تاریخ اسلام این است که هیچ وقت کهنه نمی شود و قیام امام حسین(ع) و مصائب کربلا نمونه مقاومت است.

وی نمونه بارز مدیریت بحران را عصر عاشورا بیان کرد و افزود: هر کس تفکر حسینی داشته باشد نباید زیر بار ظلم برود و تسلیم شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور  اظهار داشت: برای رفع مشکلات کنونی جامعه باید تفکر و نگاه غلط به مسائل و مشکلات را تغییر داد.

حجت الاسلام قرائتی خاطر نشان کرد: باید تاریخ قرآن را به زمان خودمان تفسیر و از نکات آموزنده آن در زندگی بهره ببریم و تبحر پاسخگویی به شبهات را داشته باشیم.

 

 لينك فايل صوتي مرتبط بافرمت mp3       لينك فايل صوتي مرتبط بصورت فشرده (rar)   

 

 


نظر شما :