حکومت اسلامی عامل پیدایش ۹ دی

۰۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۱:۴۹ کد : ۱۵۸۶۸ نهاد
تعداد بازدید:۶۸۴
نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله شد و ماندگار گردید، روزی که مردم بار دیگر به نظام اسلامی آری گفتند و با آرمان های امام(ره) و شهدا تجدید بیعت کردند.
حکومت اسلامی عامل پیدایش ۹ دی

دی فتح‌الفتوح ملتی بود که بر بومی‌گرایی در عرصه سیاست و حکومت تاکید کردند و پیوند جریاناتی که همانند جنگ احزاب درصدر اسلام عمل می‌کردند، را پاره نمودند.

روز نهم دی در واقع روز <نه> گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

در این روز ماندگار و تاریخی، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

امیر حسین قاضی زاده عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در همین رابطه حمایت از حکومت و نظام جمهوری اسلامی را دلیل پیدایش و خلق حماسه 9 دی دانست و تاکید کرد که باید این حماسه پاس داشته شود.

نماینده مردم مشهد همچنین پاسداشت 9 دی را به معنای بررسی عوامل فتنه و روش های مقابله با آن عنوان کرد تا دیگر تکرار نشود.

-دلیل پیدایش حماسه 9 دی را چه می دانید؟

 اساسی ترین موضوع برای مردم دین و اعتقادات دینی است و آن ها با تمام وجود حکومت اسلامی و ارزش های اسلامی را خواستارند؛ بر همین پایه اگر احساس کنند که حکومت در خطر است از آن حمایت خواهند کرد.

بر همین پایه مردم برای حمایت از حکومت اسلامی، حماسه 9 دی را خلق کردند.

-دشمنان کشور ما چه پیامی از حضور مردم در حماسه 9 دی دریافت کردند؟

دشمنان ما برای ایجاد استحاله در نظام جمهوری اسلامی ضمن داشتن برنامه وهدف  و نقشه های متنوع و  گوناگونی را آزمایش می کنند و از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می کنند.

دشمنان این بار برای ضربه زدن به نظام ، از طریق انتخابات وارد عمل شدند که با پشتیبانی مردم از حکومت اسلامی مواجه شدند، این حمایت مردم این پیام را به دشمنان داد که پشتیبان انقلابی که 35 سال از عمر آن می گذرد، هستند و پای آن ایستاده اند.

-حضور مردم در حماسه 9 دی چقدر نشان دهنده این است که آنها پشتیبان رهبری و ولایت فقیه هستند؟

محور حکومت دینی ولایت فقیه است، حکومت دینی یعنی حکومتی که با نگاه به مکتب اهل بیت شکل گرفته است و بدون این هم قابل ترجمه نیست.

بنابراین حکومت که می گوید در چارچوب ارزش های اسلامی و حاکمیت صالحان است، باید در عمل نیز در آن راستا حرکت کند.مردم نیز در عمل و خلق حماسه 9 دی نشان دادند که پشتیبان رهبری و ولایت فقیه هستند.

دشمنان ما برای ایجاد استحاله در نظام جمهوری اسلامی ضمن داشتن برنامه وهدف،  و نقشه های متنوع و  گوناگونی را آزمایش می کنند و از تمامی ظرفیت ها برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می کنند

این مردم در گذشته یعنی در دوران صفویه، حکومت شاهان شیعه را تجربه کردند اما بعد از انقلاب اسلامی و روی کار آمدن ارزش های اسلامی، حکومت اسلامی  با محوریت ولایت فقیه داشتند.حکومتی که برای حفظ آن همواره در صحنه بوده اند.

-به نظر شما برای گرامیداشت حماسه 9 دی و زنده نگه داشتن دستاورد های آن چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

موضوع 9 دی باید از حیث بروز تهدید از درون  و سرمایه گذاری دشمنان برای انحراف فکری مردم و برنامه ریزی برای تغییر حکومت اسلامی مورد بررسی قرار گیرد،تهدیدی که همچنان وجود دارد. بر این اساس باید از این زاویه به 9 دی توجه کرد تا دیگر تکرار نشود و نظام از این خطر حفظ شود.

در واقع  گرامیداشت 9 دی به معنای مرور کردن وقایع است، همان کاری که بعد از 1400 سال از عاشورا انجام می دهیم یعنی اتفاقات و وقایع عاشورا مرور می کنیم تا گرفتار آن وقایع نشویم به همین خاطر است که می گوییم عاشورا اسلام را زنده نگه د اشته است.

عاشورا به معنای توجه به ارزش های عاشورایی است ، پاسداشت 9 دی نیز به معنای بررسی عوامل فتنه و روش های مقابله با آن است تا دیگر تکرار نشود و حتی در صورت بروز شواهدی برای تکرار، با زمینه های آن مقابله کنیم و بدانیم که با چه خطرهایی روبرو هستیم.


نظر شما :