پیام رئیس دانشگاه کاشان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)

۰۱ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۷:۵۱ کد : ۱۵۸۷۷ بدون دسته‌بندی
تعداد بازدید:۵۶۳
پیامبرخاتم، بهانه آفرینش و رحمت للعالمین، ارجمندترین انسانی روی زمین از ابدیت تا ازلیت، خورشید روشنگر و رهنمون همة بشریت به سوی خوبی هاو پاکی هاست.
پیام رئیس دانشگاه کاشان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)

پیامبری که با مکارم اخلاقش کامل ترین دین خدا را در ضمیر مشتاقان و خواهندگان کوثر فیاض معارف آسمانی نشاند و بر قلب حق جویان دامن دامن معنا و معنویت روانه ساخت.اندیشمندان  منصف غرب  همواره بر جایگاه رفیع و تلاشهای آن رسول عقل و مهربانی  در تعالی فرهنگ بشری تاکید نموده اند، چنانچه متفکر و نویسنده بزرگ انگلیسی برنارد شاو می نویسد::" جهان امروز در اوج نیاز خود به مردی با تفکرات محمد است به نظر من اگر وی امروز زمام امور جهان را بدست می گرفت در حل مشکلا ت ما موفق بوده و صلح و سعادتی را که بشر در پی آنست را تامین خواهد کرد.

بی شک  اسائه ادب به پیامبر مهربانی،فخر آفریدگان و اکمل آدمیان به هر قصد و نیّت  و با هر بهانه و ابزار و امکانی که باشد محکوم و مذموم است و نشانی از بی اخلاقی جهالت آمیز دشمنان  است.

بدینوسیله با محکوم کردن اقدام مغرضانه و کینه توزانه مجله «شارلی ابدو» در اقدام موهن چاپ کاریکاتور «رسول اعظم» که موجب رنجش خاطر مسلمانان جهان شد اعلام می داریم؛ دین سراسر حکمت و رأفت اسلام نه با این تلاش های بی مقدار و نه با تندروی گروهی منحرف به ظاهر مسلمان خدشه نمی پذیرد و خالق دو جهان یاریگر دین خود و دین باوران خواهد بود.

رجاء واثق داریم جامعه جهانی خصوصاً جامعه مسلمین درمقابل این حرکت تفرقه انگیز با خردورزی و عقلانیت نیات پلید و شوم تفرقه افکنان و هتاکان مزدور استکبار را نقش بر آب خواهند ساخت.

 

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه


نظر شما :