مهم ترین دلیل نگرانی من، زندگی دور از دانشگاه و خوابگاه است.

۰۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۳۵ کد : ۱۵۸۹۵ نهاد
تعداد بازدید:۱۰۴۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان پاتوق سبک زندگی خوابگاهی با حضور جمعی از دانشجویان در فضای آزاد جلوی خانه فرهنگ دانشگاه برگزار شد.
مهم ترین دلیل نگرانی من، زندگی دور از دانشگاه و خوابگاه است.

زندگی خوابگاهی جنبه های متعدد و مختلفی داشته و سبک زندگی خوابگاهی در ترسیم زندگی آینده تأثیر بسازی دارد. در این راستا نهاد رهبری دانشگاه پاتوق سبک زندگی خوابگاهی را چند فصل برگزاری می کند.

فصل اول این پاتوق با موضوع ترسیم سبک زندگی خوابگاهی با حضور استاد هدایت در محوطه ی روبروی خانه فرهنگ برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمين محمد هادي هدايت بحث خود را با این سئوال آغاز کرد:

تفاوت بین زندگی خوابگاهی و زندگی در جمع خانواده چیست؟

دانشجویان هر کدام دیدگاه خود را نسبت به زندگی در خوابگاه اعلام کردند.

 یکی از دانشجویان گفت:

مهم ترین دلیل نگرانی من، زندگی دور از دانشگاه و خوابگاه است، به خاطر تفاوت سبک زندگی در این دو محیط.

دانشجوی دیگر نقش دوستان و هم اتاقی ها را در تغییر نگرش و سبک زندگی موثر و راه فرار از الگوهای نامناسب را داشتن جهان بینی صحیح دانست.

استاد حوزه و دانشگاه بعد از شنیدن مباحث دانشجویان به تعریف سبک زندگی پرداخت وگفت: آیا می‌شود سبک زندگی را بدون تعریف اصل زندگی تعریف کرد؟ خیر، باید هدف مشخص باشد هدف از زندگی چیست و بعد می‌توانیم آن سبک زندگی را با توجه به هدف آن ارزیابی کنیم، ولی بعضی فکر می‌کنند این حرف‌ها ساده و پیش پا افتاده است.در جهان‌بینی الهی، زندگی واقعی زندگی اخروی است و زندگی دنیوی همچون ابزار و مزرعه‌ای است که بایستی تا می‌توان در آن کاشت تا در جهان دیگر درو نمود و به هدف اصلی رسید.

 

کارشناس مذهبی در ادامه گفت :.

سبک زندگی مجموعه ای ترکیب یافته از آداب است، و آداب جمع کلمه ادب و ادب به معنی ظرافت در رفتار است.اگر انسان به قواعد و احکام اخلاقی پایبند باشد، نه تنها خودش احساس آرامش می کند، بلکه اجتماع هم از کردارها و رفتارهای پسندیده او احساس آرامش می کنند.

استاد هدایت در پایان عنوان کرد: برنامه ریزی برای داشتن زندگی خوب در آینده، از همین دوران دانشجویی آغاز می شود، پس باید هم سبک زندگی اجتماعی و هم فردی را با توجه به الگوهای درست برنامه ریزی و طراحی کنیم.

پاتوق سبک زندگی با موضوع ترسیم سبک زندگی خوابگاهی به همت دفتر نهاد خواهران در تاریخ دوشنبه 4/12/93 در محوطه ی روبروی خانه فرهنگ برگزار شد.


نظر شما :