آیت الله نمازی: نباید با جوانان عموماً و با دانشجویان خصوصاً رفتار تنگ نظرانه داشت

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۵۸۹۶ دانشگاه
تعداد بازدید:۶۰۰
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان جوانان را بهترین سرمایه کشور و قدرشناسی از آنها را لازم دانست و گفت: نباید با جوانان عموماً و با دانشجویان خصوصاً تنگ نظرانه برخورد کرد.
آیت الله نمازی: نباید با جوانان عموماً و با دانشجویان خصوصاً رفتار تنگ نظرانه داشت

آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان منشأ شقاوت و بدبختی را جهالت دانست و اظهار داشت: دانشگاه میدان علم و دانش آموزی است نه محل معرکه، درگیری و زورآزمایی.

وی افزود: نباید دانشجویان وقت خود را صرف کارهای بیهوده کنند بلکه وقت خود را برای کارهایی صرف کنند که مورد نیاز کشور است.

وی عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در یک جایی اشتباه و خطایی صورت گرفت به دلایل شرایط حساس سنی جوانان است و نباید با تندخویی با آنها برخورد شود و باید با آگاهی و با معرفت نسبت به روانشناسی جوان برخورد شود.

وی به اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تاکید کرد آ‌ن چیزی که در راس برنامه‌ها باید قرار گیرد بالابردن معرفت جوان‌ها است.

آیت الله نمازی تصریح کرد: اگر دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی بخواهند در راستای کمال و تعالی و مصالح ملی و منافع کشور حرکت کنند بهترین راه این است که تشکل های دانشجویی به سلاح معرفت الله مسلح شود.

وی فقه القلب، خداباوری و معاد باوری را به تشکل ها تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی جوان خدای خود را شناخت دیگر گناه مرتکب نمی شود و تحت تاثیر دیگران قرار نمی گیرد.

امام جمعه کاشان فقه النفس یعنی نفس شناسی را از دیگر موارد برای رسیدن به کمال دانست و افزود: هر انسانی باید خود را بشناسد و بداند که چه کسی است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دردنیا تنهاست و هیچ پشتیبانی ندارد افزود: همه باید حول محورالله حرکت کنیم.

وی مذاکرات 5 1 را نشانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست واظهار داشت: ما در برابر هیچ قدرتی جز قدرت خدا تسلیم نمی شویم.

امام جمعه کاشان خاطر‌نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید زمان را درک کنند که در کجای تاریخ قرار گرفته ایم و مقصد ما کجاست و هدفمان چیست و کجا می خواهیم برویم؟

وی تصریح کرد: جوانان دانشجو نبایدعمرشان را صرف کارهای بیهوده، شعاردادن و تهیه شب نامه کنند که اینها مخالف با منافع و مصالح ملی ماست.

آیت‌الله نمازی اظهار داشت: ما نباید به غیر از اسلام و منافع آن، انرژی و سرمایه هایمان را خرج راست و چپ کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کسی اصولگرا باشد، نمی تواند اصلاح‌طلب نباشد افزود: اصولگرا یعنی یک شخص یا یک سازمان که براساس اصول اسلام حرکت خود را تنظیم می کند و از سویی اصول اسلام به غیر از اصلاحات چیز دیگری نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اصلاحات همان حقیقت ادیان الهی و شریعت الهی است خاطر نشان کرد: کسانی که با هم نزاع می کنند نه اصلاح‌طلبند نه اصول‌گراو به معنای واقعی کله واقف نیستند.

 امام جمعه کاشان با بیان اینکه در اسلام حزب نداریم و دو رکن امامت و دیگری امت داریم اظهار داشت: امت را نباید به جبهه پایداری، کارگزاران، اصلاح طلب، اصول گرایی و غیره تقسیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام امام داریم و امت ما امت حزب الله است افزود: اگر گروه‌های سیاسی مثل هیئات های مذهبی باشند و حول یک محور حرکت کنند مشکلی ایجاد نمی شود.

 امام جمعه کاشان تصریح کرد: اگراین دعواهای سیاسی هدایت نشود موجب تفرقه و استعداها و ظرفیت‌های کشور تکه تکه می شود.

 وی خاطر نشان کرد: گروه‌های سیاسی باید رهبری و هدایت شوند ماباید به یک سمت وسو حرکت کنیم و دانشگاه‌های ما نباید محل مانور سیاسی باشد و باید در چارچوب انقلاب، اسلام، ولایت، امت و رهبری حرکت کنند.

 آیت الله نمازی با بیان اینکه انقلاب برای همه ما آزمایش است افزود: تجربه سی وشش ساله انقلاب نشان داده که هر گروهی آمده و هدفش برنامه ریزی مسایل گروهی و منافع گروهی بوده شکست خورده است.

 امام جمعه کاشان از جوانان دانشجو خواست تا زمان را غنیمت شمرند و نگذراند از زمان عقب بیفتند و تنها در مسیر خداوند باریتعالی گام بردارند.

 در این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز گزارشی را در خصوص فعالیت تشکل های دانشجویی  دانشگاه کاشان ارائه و رهنمودهای آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان را برای پیشبرد امور مثمرثمر دانست.

 امیری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از زمان آغاز بکار این انجمن و برنامه های برگزار شده گفت: این انجمن سعی دارد تا مبنای کارش را حول محور اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون‌مداری و اخلاق‌مداری قرار دهد.

 وی ارتقاء بینش سیاسی را از اهداف این انجمن ذکر کرد و اظهار داشت: سعی داریم تا با رهنمودهای بزرگانی همچون امام جمعه کاشان، برنامه‌های این انجمن بر محور فرهنگی، مذهبی و سیاسی باشد.

 وی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در راستای پویایی و نشاط در بین دانشجویان از دیگر برنامه‌های این انجمن است.

 عموزاده از دیگر اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان نیز در این نشست هدف از این دیدار را استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و نماینده مقام معظم رهبری در جهت پیشبرد امور این انجمن دانست و گفت: فصل الخطاب این انجمن، رعایت قانون و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 وی اظهار داشت: این انجمن سعی دارد تا با رعایت خطوط قرمز و حفظ اهداف نظام جمهوری اسلامی ، برنامه‌ها و سیاست‌های خود را ارتقاء بخشد.


نظر شما :