برگزاری دومین کارگاه آموزشی ویژه فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۵۹۰۲ نهاد
تعداد بازدید:۹۵۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، دومین کارگاه  آموزشی سال ۹۳ ویژه فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان و در راستای توانمندسازی فعالین فرهنگی و انسجام بیشتر کانون های فرهنگی در دانشگاه برگزارشد.  
برگزاری دومین کارگاه آموزشی ویژه فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان

این کارگاه با حضور استاد ارسلان ظاهری معاون فرهنگی موسسه طلوع حق و فعالین فرهنگی و با موضوع مطالبات رهبری از دانشجویان فعال فرهنگی برگزار شد.

کارگاه فعالین فرهنگی همراه با آغاز سیر مطالعاتی کتاب طرح کلی اندیشه در قرآن برگزار شد، کتاب مورد بحث به صورت گزارشى از اسلام طى یک سلسله سخنرانى از مقام معظم رهبری است ودر این سخنرانى ‏ها کوشیده شد ه است که مهمترین پایه‏هاى فکرى اسلام از سازنده‏ترین و زنده‏ترین ابعادش، در خلال آیات رسا و روشن قرآن جستجو شود.

استاد ظاهری با مرور مطالب اولین کارگاه فعالین آذر ماه 93  در قم بحث را آغاز کرد و افزود:

5 مرحله تکامل انقلاب از نگاه رهبری شامل: انقلاب اسلامی- نظام اسلامی- دولت اسلامی- جامعه اسلامی- تمدن نوین اسلامی است که برای رسیدن به این مراحل باید 1- قوانین اسلامی شود2- ساختارها اسلامی شود3- مدیران اسلامی شوند..

ظاهری گفت: از نگاه رهبری علت شکست ناپذیری انقلاب و همچنین صدور انقلاب به دنیا و جهان، پایه تفکر بسیج و بسیجی است.

استاد ظاهری در ادامه به بررسی  شاخص های مطالبات رهبری از دانشجویان در قالب وظایف جوان مومن انقلابی برای پیشرفت پرداخت.

معاون فرهنگی موسسه طلوع حق در بخش دوم کارگاه به تقسیم بندی شرکت کنندگان در کارگاه و انتخاب سرگروه برای مطالعه کتاب پیشنهادی کرد و آقای رفیعی و آقای ملکی به عنوان سرگروه آقایان و خانم عباسی و یزدانی سرگروه خانم ها معرفی شدند.

استاد ظاهری کتاب طرح کلی را در بخش های ایمان- توحید-نبوت-ولایت معاد معرفی کرد و افزود: سیر مطالعاتی این کتاب شامل 3 مرحله  است:

1- مباحثه 2- آموزش 3- پژوهش

وی در ادامه متذکر شد: مطالعه این کتاب باید با پیاده سازی چارچوب و داشتن نقشه ذهنی همراه باشد.

ارسلان ظاهری مطالعه کتاب را با بررسی چهار بخش درخت معارف آغاز کرد که شامل1-ریشه(عقاید و اعتقادات) 2- تنه(اخلاق اسلامی)3- شاخه(احکام دین وشرع مقدس)4 - میوه (مسائل سیاسی اجتماعی اسلام) است.

لازم به ذکر است کارگاه مطالبات رهبری از فعالین فرهنگی سه شنبه 19 اسفند ماه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با حضور 30 نفر از دانشجویان فعال فرهنگی کانون ها و تشکل های فرهنگی دانشگاه برگزار شد.


نظر شما :