کرسی آزاد اندیشی با موضوع آینده ای در دست اقدام در دانشگاه کاشان برگزار شد.

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۴ کد : ۱۵۹۰۳ نهاد
تعداد بازدید:۱۳۵۷
کرسی آزاد اندیشی آینده ای در دست اقدام جهت بررسی نکات مثبت و منفی ازدواج دانشجویی و با حضور استاد هادی حسین خوانی مولف کتاب فرایند همسر گزینی و دانشجویان موافق و مخالف با ازدواج دانشجویی در دانشگاه برگزار شد.
کرسی آزاد اندیشی با موضوع آینده ای در دست اقدام در دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، کرسی آزاد اندیشی با موضوع آینده ای در دست اقدام در دانشگاه کاشان برگزار شد.

کرسی آزاد اندیشی آینده ای در دست اقدام جهت بررسی نکات مثبت و منفی ازدواج دانشجویی و با حضور استاد هادی حسین خوانی مولف کتاب فرایند همسر گزینی و دانشجویان موافق و مخالف با ازدواج دانشجویی در دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای برنامه مجری به معرفی استاد حسین خوانی به عنوان داور کرسی پرداخت و بعد از آن گروه موافق و مخالف معرفی شدند.

استاد حسین خوانی در ابتدا  طرح کلی مسئله ازدواج دانشجویی و پایه و مبنای آن را مطرح کرد و تفاوت در دیدگاه دانشجویان نسبت به این مسئله را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه مجری سوال اول را مطرح کرد(آیا دانشگاه بستر مناسبی است برای شناخت؟) و از گروه مخالف و موافق خواست تا در باب مسئله، نظر خود را اعلام کنند.

نفر اول از گروه"مخالف"دلیل مخالفت خود را با ازدواج دانشجویی اینگونه اعلام کرد که: حتی باید قبل از ورود به دانشگاه و در دوران دبیرستان اقدام به ازدواج صورت بگیرد.

نفر دوم دلیل"مخالفت "خود را عدم آماده سازی فضای دانشگاه برای بستر سازی ازدواج آسان و شناخت زوجین برای آشنایی بیشتر مطرح کرد.

"موافقین"با مطرح کردن ازدواج خود به عنوان دانشجویانی که توانسته اند از بستر دانشگاه برای شناخت و آشنایی استفاده کنند، بستر دانشگاه را مناسب دانستند به شرط داشتن نگاه  مناسب به امر ازدواج و آگاهی لازم برای ازدواج.

استاد حسین خوانی با اشاره به اینکه به جای بسترمناسب یا نامناسب بهتر است بگوییم بستر مهیا ادامه داد:

باید روی واژه ی مناسب یا نامناسب بحث کنیم. اینکه بهترین راه همین است یا خیر باید در این مورد صحبت کنیم اما در دانشگاه برای دختر و پسر جوانی که با هم، هم درس و هم بحث شده اند امکان گفت و گو، مکالمه و امکان رابطه ی دوطرفه، با حفظ چارچوب فراهم تر است.حال این شناخت قابل اطمینان هست یا نه باید مراحل خاص خود را طی کند.

مجری سوال دوم را که در رابطه با "مرجعیت خانواده ها در ازدواج دانشجویی"بود مطرح و از گروه موافق خواست تا نظر خود را اعلام کند.

"موافق"ازدواج دانشجویی به حضور خانواده در تمامی مراحل زندگی اشاره کرد و گفت: مخصوصا در ازدواج دانشجویی با توجه به موقعیت سنی و اقتصادی بدون حضور والدین امکان داشتن ازدواج دانشجویی موفق وجود ندارد.

"مخالف"مرجعیت خانواده ها در ازدواج دانشجویی اعلام کرد: گاهی همین مرجعیت و حضور والدین و اعلام نظر آنها باعث می شود دو طرف با وجود شناخت و علاقه نتوانند با هم ازدواج کنند. پس حتی اگر دانشگاه بستر را هم فرهم کند، باز حضور و نظر والدین مهم و کاری است.

داور کرسی در جمع بندی سوال دوم افزود: در خصوص مرجعیت خانواده در ازدواج ممکن است ما در دانشگاه با فردی در حد شناخت اولیه آشنا شویم اما فرد اگر قصد ازدواج دارد باید اول با خانواده مطرح کند و بعد از صحبتهای خانواده آشناییت مشکلی ندارد به دلیل اینکه خانواده خیر فرزندان را میخواهند اگر خانواده ای هم مخالف بود با مشاوره حل میشود. از طرفی درست است که در دانشگاه همه از قوم و فرهنگ های متفاوتی هستند اما افراد اگر در موارد اساسی با هم نکات مشترک و تفاهم داشته باشند مانند نکات فکری، اخلاقی و دینی،مشکلات خیلی کمتر و بستر فراهم تر است.

استاد حسین خوانی در ادامه گفت: این درست نیست که با افراد مختلف دوست بشم و رابطه داشته باشم و تازه ببینم قصد ازدواج دارم یا نه، این کار اشتباهی است .

در ادامه کرسی به بحث در رابطه با مشکلات و مسائلی که بعد از ازدواج پیش میاید و تفاوت مشکلات در ازدواج دانشجویی با بعد از دانشگاه اشاره شد.

لازم به ذکر است کرسی آزاد اندیشی" آینده ای در دست اقدام" دوشنبه18 اسفند ماه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با حضور 150 نفراز دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

 


نظر شما :