مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان: اعتکاف فرصتی مناسب برای بازسازی روح است.

۲۲ فروردین ۱۳۹۴ | ۰۸:۱۰ کد : ۱۵۹۰۹ نهاد
تعداد بازدید:۱۱۲۲
جلسه شورای برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف در دانشگاه کاشان با حضور مسئول نهاد رهبری، معاون فرهنگی اجتماعی، و نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان: اعتکاف فرصتی مناسب برای بازسازی روح است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این نشست اعتکاف را فرصتی مناسب برای بازسازی روح انسان ذکر کرد و گفت: اعتکاف در خود فرو رفتن وارتباط بی واسطه با بی نهایت علم و جمال و نیکی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی روحانی با اشاره به اینکه در اعتکاف ارتباط قلبی مهم است نه ظاهری ،اظهار داشت: ابجاد زمینه مساعد برای اندیشه و فکر و خردورزی، فراهم شدن فرصت نیایش، نماز و تلاوت قرآن و فراهم آمدن زمینه توبه و بازگشت از جمله فواید اعتکاف است.

وی با اشاره به استقبال بسیار زیاد دانشجویان در این مراسم معنوی افزود: باید سعی شود تا با اجرا و برنامه‌ریزی درست و صحیح دانشجویان بتوانند در این مدت سه روز نهایت حظ و استفاده معنوی را در این ایام ببرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: این سه روز فرصتی است برای خودسازی و خلوت با خود، و اعتکاف فرصت خوبی برای تفکر است.

دکتر حسین ستار اظهار داشت: تبیین آموزه‌های دین مبین اسلام در ایام اعتکاف با حضور جوانان، زمینه ساز رشد و بالندگی این قشر آینده‌ساز در جامعه است.

در ادامه جلسه دانشجویان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با برگزاری بهتر اعتکاف امسال بیان کرده و علاقه‌مندی و توانایی خود را جهت همکاری در قسمت‌های موردنظر اعلام نمودند.

لازم بذکر است مراسم معنوی اعتکاف 1394 در تاریخ های 12 ، 13 و 14 اردیبهشت ماه سال جاری در مسجد دانشگاه کاشان برگزار می گردد.


نظر شما :