اوج انسان در بندگی اوست

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۵۹۲۱ نهاد
تعداد بازدید:۹۵۶
حجت الاسلام محمد بصیرتی در اولین روز اعتکاف و در جمع معتکفین دانشگاه کاشان گفت خودسازی و بندگی فراتر از مناسک ظاهری داشته و دایره وسیعی دارد
اوج انسان در بندگی اوست

این کارشناس مسائل دینی کمال خلقت و اوج انسان را در عبودیت و بندگی او دانست. به گزارش روابط عمومی نهاد رهبری دانشگاه کاشان حجت الاسلام محمد بصیرتی در اولین روز اعتکاف و در جمع معتکفین دانشگاه کاشان گفت خودسازی و بندگی فراتر از مناسک ظاهری داشته و دایره وسیعی دارد. وی افزود رجب ماه ارزشمند خودسازی، توبه و بازگشت به سوی خداست. و معتکفین در خانه ی خدا و حریم او قرار داشته و باید این فرصت را مغتنم بداند. این استاد اخلاق با اشاره به این که انس با قرآن و الگوگیری از امام معصوم علیه السلام قرار گرفتن در شاهراه کمال است، تاکید کرد: بنده حقیقی هیچ چیز جز رضای صاحب و اربابش نمی خواهد.

حجت الاسلام بصیرتی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تفکر اشاره کرد و گفت: فرصت سکوت و گوشه نشینی در حریم خداوند از برکات این ماه محترم و آیین معنوی اعتکاف است. وی استغفار را رحمت و عنایت بزرگ خداوند به بندگان دانست و یادآور شد اینکه انسان از تمام خطاهایی که در ذهن او بوده و یا فراموش کرده طلب عفو و بخشش کند از الطاف خداوند به بندگان است.

حجت الاسلام بصیرتی دعا برای امام زمان عج را از زمره بهترین دعاها دانست و گفت امام عصر عج منتظر واقعی هستند و ما با دعا و خودسازی و ولایت مداری زمینه ساز ظهور خواهیم بود.

در پایان جلسه سخنرانی، پرسش و پاسخ صمیمانه با دانشجویان برگزار شد.

حدود 300 نفر از دانشجویان دانشگاه کاشان در مسجد دانشگاه کاشان معتکف هستند.

 

 

 

 


نظر شما :