آیت الله نمازی درمراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان:

۰۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۹ کد : ۱۵۹۶۹ نهاد
تعداد بازدید:۴۱۹
مشکلات امروز جامعه بخاطر عدم شناخت نسبت به ذات اقدس الهی است.
آیت الله نمازی درمراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان:

به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان ،افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور امام جمعه کاشان درحسینیه ایشان برگزار شد.

امام جمعه کاشان ضمن عرض خیرمقدم و آرزوی موفقیت برای اساتید دراین طرح اظهار داشت : زیباترین ، محبوب ترین و جامع ترین کلمات که واجب الوجود هم هست ذات اقدس الهی است که وجودش از خودش است و تولید دیگری نیست. که مصداق اصلی آن الله است.

آیت الله عبدالنبی نمازی در ادامه بیان داشت : هرچه از زیبایی و کمال وخوبی و صفات دیگر انتظار داریم در الله جمع شده است ، لذا آنهایی که به معرفت حق دست می یابند هیچ کدام از جاذبه ای دنیا نمی تواند چشم آنها را خیره کند.

وی همچنین افزود : اساتید دانشگاهها و حوزه های علمیه و دانشجویان بایستی به این مهم توجه کنند که درنظام هستی هیچ چیزی جز ذات اقدس احدیت حاکم نیست و همه چیز تحت سلطه و ولایت تکوینی خدای سبحان است .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان منشا تمام نزاع ها و تجاوزات را یک کلمه دانست و گفت : دلیل آن بیگانه بودن دولتمران وسیاستمداران از خالق خود است . مشکل بشریت در جاهلیت قبل از اسلام و جاهلیت مدرن مسئله معرفت شناسی است و این خلا بزرگی است که همه بشریت را تهدید می کند .وما در نظام توحیدی به برکت قرآن وعترت می توانیم این خلا را پر کنیم.

آیت الله نمازی خاطرنشان کرد : تنها چیزی که شایسته است بشریت ،نخبگان واساتید در حوزه ها و دانشگاهها به آن بپردازند ، خداست که در رأس همه امور است. معرفت الله است که باعث می شود انسان به حقیقت دست پیدا کند و روی تمام جاذبه ها خط بکشد .

وی بااشاره به نزدیک شدن به فضای انتخاباتی که در پیش رو داریم افزود : به گفته مقام معظم رهبری دشمن در پی اختلاف و نفوذ است و هدفش براندازی است. یکی از اهداف دشمن بدلیل اقتضای سنی دانشجویان،رخنه کردن در دانشگاهها و فضاهای آموزش عالی است و وارد کردن قشر دانشجو درورطه اختلافات است وباید بدانیم که نجات جوان به معنای نجات یک جامعه است.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه رسالت استاد تنها آموزش رشته تخصصی خود نیست بیان کرد : اساتید بایستی جدا از فضای آموزشی ،یافته هایی که از معرفت الهی بدست آورده اند راهم انتقال دهند . و نقش استاد دراین موضوع بسیار نقش مهمی است .

ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری  دانشگاه کاشان  با حضور بیش از 100نفر از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه از 7 تا 13شهریور ماه در حال برگزاری است .

 

 


نظر شما :