حجت الاسلام والمسلمین روحانی : فردی می تواند محبوب خدا باشد که در همه امور به او امید داشته باشد

۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۵۹۷۷ نهاد
تعداد بازدید:۵۲۴
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان، جلسات تفسیر قطره ای مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در طول برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در مسجد امام علی (ع) دانشگاه  برگزار شد
حجت الاسلام والمسلمین روحانی : فردی می تواند محبوب خدا باشد که در همه امور به او امید داشته باشد

حجت الاسلام علی روحانی ضمن اشاره به آیات 13 و 14 سوره طه اظهار داشت : زمانی که حضرت موسی (ع) به کوه طور رفتند خداوند فرمود: من تو را به پیامبری برگزیدم پس گوش بده و طبق دستور من انجام وظیفه کن. حال سئوال این است از چه طریقی می توان یاد خدا بود؟ بهترین کار ذکر قلبی و نماز است. برای همین هم هیچ کدام از واجبات به اندازه نماز تأکید نشده است. تکرار الحمدا... یعنی ستایش هر کسی و هرچیز ،ستایش خداوند است، زیرا هیچ کدام وجود مستقل ندارند.

وی در ادامه جلسات به تفسیرآیه 9 سوره کهف پرداخت و افزود: قرآن تذکر می دهد که هیچ وقت نگویید انجام کاری برای فردا باشد مگر اینکه بگویی انشاء الله .

حجت الاسلام روحانی با اشاره به بحث توحید در رجاء گفت: ذکر لسانی فقط کافی نیست و باید ذکر قلبی هم وجود داشته باشد. در اینجا امید فقط باید به خدا باشد، در غیر اینصورت به هر کس دیگر امید بستی ناامید خواهی شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان در ادامه بیان داشت: نکته دوم امید در توکل است. پس امیدت به خدا بیش از آنچه در جیبت است باید باشد. در این صورت وقتی امیدت فقط به خداوند باشد مطمئن باش محبوب اوخواهی شد.

لازم به ذکر است ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان وباحضور بیش از 100نفر از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه از 7 تا 13شهریور ماه در حال برگزاری است.

 


نظر شما :