طرح ضیافت اندیشه اساتید ۹۴ دانشگاه کاشان به کار خود پایان داد

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۰ کد : ۱۵۹۷۹ نهاد
تعداد بازدید:۷۷۷
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان ، طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان ظهرروز جمعه ۱۳ شهریورماه و با برگزاری مراسم اختتامیه در پژوهشکده اسانس دانشگاه در قمصر خاتمه یافت
طرح ضیافت اندیشه اساتید ۹۴ دانشگاه کاشان به کار خود پایان داد

این طرح که به مدت یک هفته و در دو بخش آموزشی شامل معرفت شناسی و اخلاق حرفه ای و فوق برنامه های فرهنگی برگزار شد، با اردوی تفریحی باغ پرندگان وپذیرایی ناهار ویژه اساتید وخانوده های ایشان به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ضمن ابراز تشکروقدردانی ازحضور پرشور اساتید و همکاری های مسئولین دانشگاه در برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت : استادان دانشگاه دارای جایگاه رفیع و نقش محوری در توسعه علمی و فرهنگی کشور دارند .

وی جایگاه علم در قرآن را بسیار با اهمیت دانست و گفت : آیات بسیاری در این زمینه وجو دارد که  بخشی از آن عبارتند از : 1.علم معیار ارزش و برتری است (15 نمل) 2. درجات قرب به خداوند در پرتو درجات علم است (11 مجادله) 3. شغل استاد ،شغل خداوند ونخستین معلم خداوند است (5علق)  4. درک اسرار نظام هستی مخصوص اهل علم است (22 روم)

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی هایی که برای عالم ربانی و دانشمند الهی در قرآن  ذکرشده افزود: آنها افرادی هستندکه 1. دارای ایمان و صاحبان عقلند (ال عمران 7) 2. دارای خشیت وترس از خداهستند (28 فاطر) 3. اهل سجده وشب زنده داری هستند (109 اسرا)  و4.اهل دنیا نیستند (80 قصص)

حجت الاسلام روحانی عمده وقت اساتید را دراختیار بیان وشیوه ی سخن آنها دانست و یادآورشد : درقرآن دررابطه با نوع سخن آیاتی وجوددارد که  شامل : 1.آگاهانه سخن بگویید (اسرا36) 2. ملایم سخن بگویید (طاها 44) 3.منصفانه سخن بگویید (انعام 152) 4.مستدل ومحکم سخن بگویید (احزاب 70) 5. درسخنان خود مردم را دعوت به خداوند کنیم (سجده)

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گفت:برگزاری این جلسات فرصت بسیار خوبی برای کسب معارف اسلامی و اخلاقی  وآمادگی جهت حضور در سال تحصیلی جدید است .

وی رمز موفقیت اساتید رابعد از توکل به خدا ، پشتکار دانست و افزود : اساتید سعی کنند ازآغاز کار در دانشگاه یک برنامه 5 ساله برای خود تدوین کنند و در تبدیل وضعیت خود جدیت داشته باشند ودر کنار کمیت گرایی ، به کیفیت هم بپردازند.

در آیین اختتامیه این طرح، همچنین به برگزیدگان مسابقات ورزشی و کتابخوانی، اساتید شرکت کننده در نمایشگاه آثار ودستاوردهای علمی و هنری که در طول طرح ضیافت برگزارشد ،جوایزی از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اهدا شد.

 

گفتنی است همزمان با جلسه اختتامیه ، جلسه ای ویژه خانواده های اساتید با حضور خانم دکتر خدایی، کارشناس و مشاور تغذیه و نویسنده کتاب "خدایا با دردهایم چه کنم ؟" درسالن همایش های باغ پرندگان قمصر برگزار شد.

لازم به ذکر است ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان وباحضور بیش از 100نفر از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه از 7 تا 13شهریور ماه برگزارشد.

 


نظر شما :