دکترخدایی : سلامت دختران ومادران منجربه سلامت خانواده ودرنهایت به سلامت جامعه منجر می شود

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۹ کد : ۱۵۹۸۰ نهاد
تعداد بازدید:۷۸۸
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان، همزمان با جلسه اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید، نشستی ویژه خانواده های استادان با حضور خانم دکتر خدایی، کارشناس و مشاور تغذیه و نویسنده کتاب "خدایا با دردهایم چه کنم ؟" درسالن همایش های باغ پرندگان قمصر برگزار شد.
دکترخدایی : سلامت دختران ومادران منجربه سلامت خانواده ودرنهایت به سلامت جامعه منجر می شود

کارشناس و مشاور تغذیه بحث خود را با بررسی نقش زنان و دختران در جامعه آغاز کرد و افزود: دختران و مادران هر جامعه به عنوان یک گروه بسیار تاثیر گذار مطرح هستند و سلامت یک جامعه به سلامت خانواده و نقش این دو بستگی دارد . متانت،صبر، اعتماد به نفس در یک خانواده بسیار مهم است . تنها عنصری که صفت خالقیت خداوند را داراست زن است و تنها اوست که به اذن خداوند می تواند کودکی را در رحم خود پرورش دهد.

وی در ادامه بیان داشت : همه انسانها نیازمند 2 نوع تغذیه هستد؛ 1- غذای روح که متافیزیکی و از جنس نور و نادیدنی است و 2-غذای جسم . فرد سالم کسی است که غذای روحش به او سلامت جسم هم بدهد . به گفته ویلیام جیمز انسان بدون معنویت ، انسان بیمار است .

دکتر خدایی با اشاره به نماز به عنوان یکی از غذاهای روح انسان، گفت : یافته های علمی جدید می گوید انسانی که بعد از هر نماز دستانش را بالا می برد و دعا می کند ، رحمت خداوند از طریق انگشتانش غذای روح را برای چند ساعتی تغذیه می کند .

وی در ادامه مباحث خود به بیان یافته ها و تجربه های طب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد : من خود شاهد اعجاز و سرعت پیشرفت طب اسلامی در جهان بوده ام. برای مثال از جمله مواردی که باعث شده است از طریق طب اسلامی بهبودی حاصل شود زردی نوزادان از طریق خوراندن شیر خشت و ترنجبین یا پاشیدن آرد جوی نرم بر بدن نوزاد و شستن نوزاد مبتلا به زردی با عرق کاسنی همراه با آب ولرم و یا درمان ناراحتی های پوستی مانند کهیر و آلرژی با حجامت و نوشیدن دم کرده های بابونه و خاک شیراست .در حالی که هنوز طب نوین با انجام تست های متعدد ، درصدد پیدا کردن واکسن این نوع بیماری هاست .

 


نظر شما :