امام جمعه کاشان: دانشگاه محل تاخت و تاز احزاب سیاسی نیست

۱۵ مهر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۵۹۹۸ بدون دسته‌بندی
تعداد بازدید:۳۶۰
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دانشگاه باشگاه سیاسی نیست و نباید محل تاخت و تاز گروه ها و احزاب سیاسی قرار گیرد.
امام جمعه کاشان: دانشگاه محل تاخت و تاز احزاب سیاسی نیست

آیت الله عبدالنبی نمازی در مراسم جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کاشان با اشاره به در پیش بودن زمان برگزاری انتخابات به دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان ضمن اینکه باید همه مسائل سیاسی را بدانند و رصد کنند اما نباید وابسته به هیچ گروه و حزبی باشند و ابزار دست دیگران قرار گیرند.

وی شرایط خاص منطقه،  تهدیدات، تهاجمات سیاسی و نظامی و واقعه اسف بار منا را نیاز به مطالعه وتأمل دانست و خاطر نشان کرد: جوانان به خصوص در محیط های دانشجویی باید اینگونه مسایل را رصد و مورد مطالعه قرار دهند و بدانند که ما در کجای تاریخ قرار گرفته ایم.

وی محیط دانشگاه را محیط علم آموزی و بررسی مسایل علمی و آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و اظهار داشت: علم سلاحی است که دارای کاربرد است اما باید توام با معرفت باشد.

  وی همراه بودن علم با معرفت را حایز اهمیت دانست و افزود: آنچه که موجب سعادت جامعه می شود معرفت شناسی، خداشناسی و توحید شناسی است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام آفرینش و هستی هیچ نعمتی بالاتر از ایمان و معرفت نیست خاطر نشان کرد: علم یکی از صفات ثبوتیه خداوند است و در سایه علم است که خداوند هستی را آفرید .

 آیت الله نمازی تاکید کرد: علم انسان را به سوی سعادت و جهل و نادانی انسان را به سوی شقاوت و بدبختی می کشاند.

 امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه امروز اسلام در جبهه یک نبرد سخت با دشمنان اسلام است افزود: اگر بخواهیم در عرصه مبارزه با استکبار پیروز شویم باید جوانان مسلح به سلاح علم شوند.

 وی با بیان اینکه وقتی دانشجوی طالب علم از خانه خارج می شود بابی از سعادت و رحمت الهی به روی اوگشوده می شود اظهار داشت: رمز اقتدار و سربلندی نظام اسلامی علم است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دوران جوانی را بهترین دوران عمر انسان دانست و افزود: دوران جوانی دوران شکوفایی و بهترین دوران است که باید آنرا قدر دانیم.

آیت الله نمازی مدیریت عمر را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: دانشجویان بایستی فرصت ها را غنیمت شمرده و مدیریت را در لحظه لحظه عمر مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه کاشان یکی از فرمول های موفقیت در علم آموزی را تنهایی عنوان کرد و افزود: انسان هایی که تحمل تنهایی دارند نشانه قدرت فهم آنهاست و هنگامی که جوانی با خدای خودش خلوت و با خالق خودش زمزمه و مناجات می کند به فرشتگان خودش مباهات می کند.


نظر شما :